اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 150 میلیون تومانی

منطقه گردشگری دیل به مناقصه گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران از به مناقصه گذاشتن منطقه گردشگری دیل از توابع این شهرستان طی روزهای آینده خبر داد.

منطقه گردشگری دیل به مناقصه گذاشته می‌شود

مسعود میرپورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شهرستان گچساران یکی از شهرهای مستعد گردشگری در استان و حتی در سطح کشور است و می‌تواند در طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند.

وی افزود: گچساران دارای اماکن زیارتی و جاذبه‌ها و طبیعتی زیبا و دیدنی است و می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری در کشور باشد.

میرپورزاده با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های لازم یکی از شرایط اساسی جذب حداکثری گردشگر است، ادامه داد: متأسفانه در شهرستان گچساران زیرساخت‌های لازم در بحث گردشگری فراهم نیست و همین مسئله سبب شده که ما نتوانیم در زمینه جذب حداکثری گردشگر در سطح شهرستان موفق باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران با اشاره به این‌که امروزه از گردشگری به عنوان یک صنعت پر درآمد یاد می‌شود، ادامه داد: امروزه برخی از کشورهای دنیا از این راه درآمدهای کلانی را به دست می‌آورند و می‌توان گفت بخش زیادی از درآمدهایشان از این راه تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: می‌توانیم در بحث گردشگری موفق باشیم به شرطی که زیرساخت‌ها و امکانات آن را فراهم کنیم و تا زمانی که شرایط را مهیا نکنیم، نمی‌توان از موفقیت در زمینه گردشگری امیدوار بود.

میرپورزاده در ادامه اظهار کرد: به زودی منطقه گردشگری روستای دیل از توابع شهرستان گچساران در راستای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های آن با اعتباری افزون بر یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال به مناقصه گذاشته می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران اضافه کرد: همچنین منطقه زیارتی حرم حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) برای تکمیل زیرساخت‌های آن با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی همچنین از مراحل واگذاری باغ تفریحی فردوس شهرستان گچساران در صورت موافقت شهردار و شورای شهر به بخش خصوصی خبر داد و افزود: در صورت واگذاری این مکان گردشگری به بخش خصوصی، می‌توانیم شاهد رونق آن باشیم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول