اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب خواستار شد

تسهیل در ورود گردشگران خارجی به آذربایجان‌شرقی / دفاتر خدماتی فقط تبریز را نبییند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس خواستار تسهیل در ورود گردشگران خارجی به آذربایجان‌شرقی شد و از دفاتر خدمات مسافرتی و گرشگری استان خواست تا در برنامه‌ریزی و تهیه بسته‌های تورهای مسافرتی تنها تبریز را نبینند.

تسهیل در ورود گردشگران خارجی به آذربایجان‌شرقی / دفاتر خدماتی فقط تبریز را نبییند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی با مدیران خدمات مسافرتی و جهانگردی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل ریلی به عنوان مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین وسیله جابه‌جایی می‌تواند در جلب رضایت گردشگران خارجی مؤثر باشد.

وی، از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان خواست تا در برنامه‌ریزی و تهیه بسته‌های تورهای مسافرتی تنها تبریز را نبینند بلکه به تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و جاذبه‌های آنها دقت کرده و در تبیین مقاصد گردشگری مدّنظر قرار دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فرودگاه را از دیگر زیرساخت‌های اساسی استان دانست و اذعان کرد: شرکت‌های هواپیمایی برای جذب گردشگران باید وارد رقابت شوند.

وی سپس با تقدیر از اقدامات سازمان میراث فرهنگی در جذب گردشگران به استان با اشاره به اینکه فایده ورود گردشگر خارجی به کشور تنها افزایش سرمایه اقتصادی نیست، اظهار کرد: هر چند گردشگری بهترین وسیله برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است اما توسعه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی مهم‌ترین دستاوردهای ورود گردشگر خارجی به کشور محسوب می‌شود.

باقری بنابی ادامه داد: در شرایطی که انواع و اقسام تنش‌ها در کشورهای همسایه ایران روی می‌دهد، ایران به عنوان جزیره‌ای باثبات و امن در جهان مطرح شده و این می‌تواند در توسعه روابط سیاسی و بین‌المللی کشورمان مؤثر واقع شود.

وی رضایت گردشگران خارجی را موجب رونق امنیت کشور خواند و تصریح کرد: هرچند که اقدامات چشمگیری در چهار سال اخیر در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان صورت گرفته اما سازمان‌های متولی با همکاری بخش خصوصی باید تلاش کنند تا این زیرساخت‌ها را به حد عالی برسانند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و با وجود آثار تاریخی و ملی ثبت شده و شهره و آوازه جهانی کباب مشهور این شهرستان، همه ساله شاهد ورود گردشگران بسیاری از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول