اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش گردشگری آذربایجان‌شرقی به 40 هزار میلیارد ریال می‌رسد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود با احتساب آمار سال 91، حجم سرمایه‌گذاری‌ها و اعطای مجوزها در بخش گردشگری استان بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال شود.

حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش گردشگری آذربایجان‌شرقی به 40 هزار میلیارد ریال می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در آیین افتتاح هتل قصر اسکو افزود: با وجود فعال بودن بخش کشاورزی در این شهرستان، گردشگری بر دیگر حوزه‌های اقتصادی در اسکو برتری دارد.

وی با اشاره به وجود سه منطقه نمونه گردشگری در شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: هر سه منطقه نمونه تورامین ایلخچی، جزیره اسلامی و روستای تاریخی کندوان به بخش خصوصی واگذار شده است که سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز در آنها صورت گرفته است.

ساخت 8 هتل در شهرستان اسکو

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در اسکو یادآور شد: طی 20 سال آینده ساخت و راه‌اندازی حداقل هشت هتل مجهز و با امکانات عالی در این شهرستان پیش‌بینی شده که هتل قصر اسکو به عنوان نخستین هتل از این موارد به بهره‌برداری رسید.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار نیز همچون گردشگر در فرار است و باید برای نگهداشتن و جذبشان امنیت و حمایت را افزایش داد، افزود: در سایه حمایت‌هایی که طی چهار سال اخیر از بخش خصوصی صورت گرفته، آذربایجان‌شرقی توانسته برای طرح‌های گردشگری با ارزش بیش از 30 هزار میلیارد ریال مجوز سرمایه‌گذاری صادر کند.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور با اشاره به در جریان بودن 11 هزار میلیارد ریال از طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در استان و آماده بهره‌برداری بودن بسیاری از آنها تشریح کرد: نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری اخیراً در آذربایجان‌شرقی آغاز به کار کرده است.

محمدی با بیان اینکه گردشگری تا پیش از دولت نهم در کشور و به ویژه آذربایجان‌شرقی مغفول مانده بود، ادامه داد: تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری تا پیش از دولت آقای احمدی‌نژاد کم بود و از نظر نرم‌افزاری مشکلاتی در این حوزه داشتیم به طوریکه آذربایجان‌شرقی برای شناساندن ظرفیت‌های خود برای تبدیل شدن به قطب گردشگری با موانع بسیاری روبه‌رو بود.

وی با بیان اینکه اکنون آذربایجان‌شرقی توانسته خود را به عنوان قطب مهمی در صنعت گردشگری کشور به خصوص برای گردشگران خارجی معرفی کند، افزود: با توجه به نقش سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه این صنعت اهتمام ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صرف شد به طوریکه پیش‌بینی می‌شود با احتساب آمار سال 91، حجم سرمایه‌گذاری‌ها و اعطای مجوزها در بخش گردشگری استان بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال شود.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بهره‌برداری از چند هتل و هتل آپارتمان طی دو هفته پیش رو در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: 25 هتل و هتل آپارتمان در شهرستان‌هایی همچون تبریز، کلیبر، مراغه و هشترود افتتاح خواهند شد.

محمدی با اشاره به بهره‌برداری از هتل قصر اسکو به عنوان نخستین هتل افتتاح شده از این 25 هتل یادآور شد: این هتل در هفت طبقه ساخته شده که فاز نخست آن دارای زیربنایی بیش از یک‌هزار و 650 متر مربع است.

وی تصریح کرد: پنج طبقه این هتل به اتاق‌ها و دو طبقه دیگر به پارکینگ و رستوران اختصاص دارد که فاز نخست آن با اتمام ساخت 30 اتاق و مجموعه پارکینگ و رستوران هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است و فاز دوم با ساخت 24 اتاق دیگر و مجموعه‌های استخر و سالن اجتماعات طی مدت دو سال راه‌اندازی خواهد شد.

محمدی با اشاره به اشتغال 17 نفر به عنوان کادر در این هتل یادآور شد: فاز نخست هتل قصر اسکو با هزینه 14 میلیارد ریال به اتمام رسیده و برای ساخت فاز دوم هزینه‌ای بیش از 10 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول