اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی:

وجود اقوام مختلف در جذب گردشگران به آذربایجان‌غربی موثر است

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی گفت: در آذربایجان‌غربی اقوام مختلفی کنار هم زندگی می‌کنند که این ویژگی فرهنگی استان در بافت تاریخی آن نمود یافته و در جذب گردشگر موثر واقع شده است.

وجود اقوام مختلف در جذب گردشگران به آذربایجان‌غربی موثر است

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شهرستان‌های مختلف استان از جمله ارومیه، چالدران، سلماس و ... کلیساهای متعددی وجود دارد که هنوز توسط اقلیت‌های دینی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در جذب گردشگر هم تاثیر زیادی داشته است.

وی به وجود کلیسای هفتوان در سلماس اشاره کرد و گفت: این کلیسا در سه کلیومتری جنوب سلماس در روستای هفتوان قرار دارد به طوری که این بنا در اثر زلزله سال 1930 میلادی خسارت دید و پس از آن بازسازی شد.

امامی با اشاره به اینکه در خوی نیز کلیسای سورپ سرکیس مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: این کلیسا در سه کیلومتری خوی قرار دارد که قدمت آن به دو دوره متفاوت قرن چهارم و دهم میلادی نسبت داده می‌شود و با توجه به اینکه سرکیس مقدس در سال 378 میلادی زندگی می‌کرده، قرن چهارم به نظر درست می‌آید.

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی به مجموعه جهانی قره‌کلیسا اشاره کرد و ادامه داد: قره‌کلیسا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای عالم مسیحیت به شمار رفته و بنای آن در دو قسمت متعلق به قرن 7 و 12 میلادی است.

وی اضافه کرد: این کلیسا بر فراز تپه‌ای در دشت چالدران بنا شده و همه ساله جمع زیادی از مسیحیان داخل و خارج از کشور برای شرکت در مراسم ویژه مذهبی از این کلیسا دیدن می‌کنند، از این‌رو یکی از مهم‌ترین کلیساهای نه‌تنها کشور ما بلکه سطح جهان قلمداد می‌شود.

جانشین دبیر ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی آذربایجان‌غربی به وجود کلیسای زورزور ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: در مجاورت روستای بارون در ساحل رودخانه زنگمار قرار دارد این کلیسا در سال 1367 شمسی با احداث سد بارون به محل مرتفعی در همان ناحیه انتقال یافت.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول