اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان مورد توجه مورخان و گردشگران است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: و‌جود آثار و ابنیه تاریخی فراوان و قرار گرفتن این شهر در شاهراه شمال به جنوب سبب شده محل رفت و آمد بسیاری از سیاحان‌، نویسندگان و تاریخ‌نویسان داخلی و خارجی باشد.

کوهبنان مورد توجه مورخان و گردشگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، دومین روز از همایش "پابدانا یک معدن خاطره" در حالی آغاز شد که بیش از 700 نفر از معلمان‌، مسئولان معادن و فرزندان کارگران دهه‌های 40 تا 60 به همراه بخشدار بخش طغرالجرد‌ پس حضور در گلزار شهدا و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند حضرت امام و شهیدان گرانقدر در‌ بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان گرد‌هم آمدند تا خاطرات دوران کودکی خود را برای بار دیگر مرور کنند و همچنین از تمام کسانی که طی 30 سال گذشته در شهر معدنی و کارگری پابدانا زندگی می‌کردند، یادی کنند. 

شرکت کنندگان در این همایش از اماکن تاریخی‌، سیاحتی و زیارتی مرکز شهرستان از جمله پارک تفریحی کوهستانی ولایت‌، امامزاده بی‌بی‌عصمت‌، آسیاب‌های هشت‌گانه آبی‌، روستای تاریخی و خانه‌های دست‌کند درب گزک و ...‌ بازدید کردند. 

منصور متقی فرماندار کوهبنان در جریان این بازدید اظهار داشت: کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان و در جوار کویر لوت قرار گرفته، روزگاری مهد عرفا و علمای بزرگی بوده که مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید ابو‌الخیر و مدفن 72 عارف خفته در این دیار گویای این حقیقت است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ‌شهرستان کوهبنان‌ به دلیل تحصیل‌کرده‌های فراوان در رشته‌های حوزوی و دانشگاهی مورد توجه است و این امر موجب شده که این شهرستان به عنوان بام فرهنگی استان کرمان به کشور و جهان معرفی شود. 

متقی ابراز داشت: و‌جود آثار و ابنیه تاریخی فراوان و قرار گرفتن این شهر در شاهراه شمال به جنوب سبب شده محل رفت و آمد بسیاری از سیاحان‌، نویسندگان و تاریخ‌نویسان داخلی و خارجی باشد، لذا امروز مردم کوهبنان به خود می‌بالند که بار دیگر شاهد حضور فرزندان دیروز خود در این خاک پاک هستند.

وی افزود: روستای تاریخی درب گزک مشهور به میمند کوچک که در فاصله 11 کیلومتری مرکز شهرستان قرار گرفته دارای آکواریوم طبیعی است که در نوع خود در استان و کشور بی‌نظیر است، زیرا این آکواریوم توانسته با وجود آب گرم و معدنی که از اعماق زمین می‌جوشد، ماهی زینتی عید را به مدت 18 سال در درون خود جای دهد.

متقی تصریح کرد: وجود رودخانه طبیعی‌، کلوت‌ها‌، قلعه و برج‌ها و همچنین خانه‌های دست‌کند زیبایی خاصی به این روستا بخشیده و سبب شده طی سال پذیرای هزاران گردشگر از داخل و خارج کشور باشیم‌.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول