اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 161

حاجی‌زین‌العابدینی: جشنواره تئاتر زمینه‌ شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودک است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: نوزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان زمینه‌ای بسیار غنی و سالم برای رشد و شکل‌گیری ذهنیات فردی و ساختار شخصیتی اجتماعی کودکان و نوجوانان است.

حاجی‌زین‌العابدینی: جشنواره تئاتر زمینه‌ شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودک است

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه هنر تئاتر در رشد و شکل‌دهی به شخصیت کودک نقشی اثرگذار دارد، اظهار داشت: نمایش به مثابه توانمند‌ترین ابزار در پرورش همه ابعاد شخصیت کودک و نوجوان، وسیله ارزشی و کاربردی است که با روان کودک در ارتباط است.

وی تئاتر را فرایندی راهبردی در شناخت روحیات و نیازهای کودکان برای برقراری ارتباط سالم با اجتماع پیرامون خواند و افزود: جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان طرحی است که علاوه بر تبادل فرهنگ‌ها و... زمینه‌ای بسیار غنی و سالم برای رشد و شکل‌گیری ذهنیات فردی و ساختار شخصیتی اجتماعی کودکان و نوجوانان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تویسرکان تأکید کرد: بهره‌وری درست از نیروی انسانی توانمند و تلفیق آموزه‌های دینی با موضوع‌های پرداختی در حوزه فکری و متناسب با شرایط روحی و روانی کودک پیشبرد و توسعه همه‌جانبه جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نمایش به سبب ویژگی بارز آن یعنی انتقال غیر مستقیم اطلاعات و مفاهیم در قالب و شکل‌های متفاوت به صورت متنوع و جذاب، آموزش اخلاق پایدار و مهارت‌های درون فردی، کودک را برای حضور در اجتماع مهیا می‌کند.

حاجی‌زین‌‌العابدینی هنر نمایش را هدایت‌گر تخیلات‌ در راستای تحقق امور مورد نظر و اعمال عینی کودک دانست و اذعان کرد: انواع نمایش، ابزاری تعلیمی برای آموزش اصول و قواعد زندگی در رشد و تقویت اعتماد به نفس بچه‌ها و ارتقای توانایی آنها برای رفع مشکلات و مسائل مختلف محسوب می‌شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود ابراز داشت: نمایش« پینوکیو پدر می‌شود» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی به مدت پنج روز در 10 اجرای صبح و بعد از ظهر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی برای کودکان و نوجوانان کار خود را آغاز کرده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه مسابقه نقاشی با همکاری دستگاه‌های جمعیت ‌هلال احمر، کمیته ‌امداد امام ‌خمینی(ره) آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر به نحو بسیار مطلوب انجام شد، خاطرنشان کرد: مسابقه نقاشی با موضوعیت « پیامبر مهربانی» با حضور کودکان و نوجوانان مقاطع ابتدایی، پیش دبستانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع فردوسی برگزار شد.

وی رویکرد اجرای این طرح را در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به تصویر کشیدن خوبی‌ها و شخصیت پیامبر رأفت عنوان کرد و افزود: با توجه به حرکت مذبوحانه و نفرت‌انگیز دنیای بی‌فرهنگ غرب در اهانت به حضرت رسول (ص) مسابقه نقاشی «پیامبر مهربانی» در ادای احترام به ایشان و پاسخی به دهن‌کجی شیاطین امروز انجام شد.

حاجی‌زین‌العابدینی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را بسترساز ایجاد انگیزه، شور و نشاط و شکوفا شدن خلاقیت و نوآوری در کودکان ایران زمین به عنوان مدیران و سازندگان کشور خواند.

وی از برگزاری مسابقه پرواز بادبادک‌ها در صبح پنج‌شنبه 20 مهر سال جاری با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش همگانی در سالن ورزشی شهید هرمزی شهرستان تویسرکان خبر داد و یادآور شد: این مسابقه هنری ورزشی پرواز بادبادک‌ها از برنامه‌های ویژه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است که فقط در تویسرکان اجرا‌ می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان خلاقیت و نوآوری را در ساخت بادبادک‌های دست‌ساز یک امتیاز مثبت در این مسابقه خواند و تصریح کرد: در راستای نهادینه‌سازی پیام مقام معظم رهبری با مضمون اقتصاد مقاومتی در بین نسل جوان گزینه‌ای که هم سبب خلق اثر بسیار ارزشمند و هم زمینه‌ساز موفقیت شرکت‌کننده به دلیل ساخت متفکرانه وسیله اوج‌گیری است و در مسابقه مورد توجه داوران به مثابه مهمترین عامل صرف کمترین هزینه است.  

وی در پایان افزود: در این رقابت به 19 نفر از شرکت‌کنندگان حائز رتبه‌ با تشخیص داوران به خاطر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هدایایی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول