اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 142

جشنواره تئاتر پاییز شهرستان بهار را معطر کرد

خبرگزاری فارس: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان بهار کار خود را آغاز کرد.

جشنواره تئاتر پاییز شهرستان بهار را معطر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان بهار کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه ابتدا امام جمعه بهار گفت: تأثیرهای آموزشی تئاتر به مراتب از هر ابزار دیگر آموزشی نظیر تلویزیون، اینترنت و رایانه بیشتر است بنابراین باید مورد توجه ویژه متولیان آموزش مردم به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا تبادل فرهنگی را از مزایای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دانست و افزود: به طور قطع استمرار برگزاری این جشنواره‌ها در تکامل شخصیت کودکان و نوجوانان مؤثر است.

امام جمعه بهار با اشاره به شعار امسال جشنواره مبنی بر«تئاتر و نقش آن در آموزش و تربیت مخاطب» اظهار داشت: نمایش به دلیل اینکه به صورت مستقیم بر مخاطب تأثیر بینایی، شنوایی و تفکری دارد از مهم‌ترین ابزارهای آموزشی است.

فرماندار بهار نیز گفت: از ابعاد بین‌المللی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند، بسترساز تقویت گردشگری باشد که باید از این امکان به طور کافی بهره‌برداری شود.

نصرت‌الله گلکارزاده به اثرات تئاتر در ارتقای فرهنگ شهروندی پرداخت و اظهار کرد: ارائه مفاهیم از طریق هنر تئاتر می‌تواند در ارتقای شاخص‌های فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن آن در بین مخاطبان مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به ضریب هوشی بالای کودکان و نوجوانان به عنوان شهروندان جامعه امروز گفت: هنر تئاتر با ارائه مفاهیم به صورت غیر مستقیم عامل مهمی در آموزش کودکان و نوجوانان است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از امروز تا روز جمعه در دو سانس 10 تا 12 و 16 تا 18 بعد از ظهر در فرهنگسرای آیت‌الله بهاری تئاترهای گوناگون اجرا می‌شود و بیش از 5 هزار نفر از کودکان و نوجوانان بهاری در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

همچنین طولانی‌ترین نقاشی همزمان در شهرهای لالجین، صالح‌آباد و مهاجران نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول