اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 139

مسئولان اگر از تئاتر حمایت نمی‌کنند، سنگ‌اندازی هم نکنند

خبرگزاری فارس: طراح صحنه و دکور تئاتر «گلاب» گفت: مشکل اصلی ما محدودیت‌های کاری و موانعی است که در زمینه تئاتر وجود دارد که با این وصف سخن من با مسئولان مربوطه این است که اگر حامی ما نمی‌شوند، حداقل سنگ‌اندازی هم نکنند.

مسئولان اگر از تئاتر حمایت نمی‌کنند، سنگ‌اندازی هم نکنند

امید انصاریان در حاشیه اجرای تئاتر گلاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سابقه 11 ساله کار در عرصه تئاتر در زمینه وضعیت طراحی صحنه تئاتر کودکان و نوجوانان در کشور، با بیان اینکه هر کشوری در بحث هنر حالت‌های کاری خاص خود را دارد، اظهار کرد: کارهایی که در این زمینه در شهرستان‌ها انجام می‌شود، ریشه‌ای‌تر است و جزئیات و کلیات را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه تئاترهای جهانی مطرح در کشورهای پیشرفته به دلیل تکنولوژی از نوع کاری ما جلوتر هستند، گفت: دلیل اینکه ما نمی‌توانیم در این زمینه به روز پیش برویم و همچنان حالت سنتی قبل را انجام می‌دهیم کمبود بودجه و نبود هزینه برای اجرای آن خلاقیتی است که درصدد انجام آن هستیم.

طراح صحنه و دکور تئاتر «گلاب» در زمینه تأثیر دکور و طراحی صحنه برای جذب کودکان به اصل موضوع نیز گفت: طراحی صحنه برای کودکان و خصوصاً در زمینه کارهای عروسکی بسیار متفاوت است چرا که در این زمینه به دلیل ماسکه نشدن دکورها توسط عروسک‌ها و کاربردی بودن دکور در صحنه، کار از حساسیت بیشتر برخوردار است.

وی ابراز کرد: اگر چه می‌توان برای کودکان صحنه‌ها و دکورهایی ساخت که زیبا و لذت‌بخش باشد اما نظر من بر این است که دکور و طراحی صحنه برای کودکان باید کاربردی باشد.

انصاریان با بیان اینکه فانتزی بودن دکور برای تئاتر کودکان بسیار مهم است، گفت: دلیل این امر آن است که در عین حالی که کودک صحنه را می‌بیند با آن ارتباط برقرار کند و از آن لذت ببرد چون شاید اگر دکور خیلی با واقعیت نزدیک باشد برای کودکان جذابیت لازم را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه استفاده صرف از رنگ و لعاب کار را کودکانه نمی‌کند، گفت: کار طراحی صحنه و دکور باید متناسب با متن داستان و در عین حال هم‌سنخ با زندگی روزانه کودکان و نوجوانان باشد.

طراح صحنه و دکور تئاتر «گلاب» در پایان سخنان خود با بیان اینکه کار ما هیچ گونه ارزش مادی ندارد و با توجه به وقت و هنر و زحمتی که صرف می‌شود، دارای درآمد نیست، گفت: مشکل اصلی ما محدودیت‌های کاری و موانعی است که در این زمینه وجود دارد که با این وصف سخن من با مسئولان مربوطه این است که اگر حامی و پشتوانه ما نمی‌شوند، حداقل سنگ‌اندازی هم نکنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول