اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم دادگاه سیرجان

900 هزار متر مربع باغ پسته از متصرفان پس گرفته شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان گفت: با حکم شعبه حقوقی دادگستری سیرجان 900 هزار متر مربع باغ پسته از متصرفان پس گرفته شد.

900 هزار متر مربع باغ پسته از متصرفان پس گرفته شد

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: با تلاش کارکنان حقوقی این اداره یک میلیون و 900 هزار متر مربع از اراضی موقوفه سید ابوالمعصوم رضوی از متصرفان باز پس گرفته شد.

وی افزود: سال 1379 از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان اعلام شد عده‌ای از اشخاص حقیقی تقاضای ثبت و تجدید حدود نسبت به املاک موقوفه سید ابوالمعصوم رضوی را کرده‌اند که پس از بررسی‌های لازم و تأیید صحت موضوع دادخواستی علیه نامبردگان تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شد.

طباطبایی گفت: پرونده این افراد در شعبه دادگاه حقوقی سیرجان در حال بررسی و متصرفان ملزم به تنظیم سند اجاره در قبال وقفیت عام رقبات موقوفه و ابطال اسناد مغایر وقف شدند.

وی بیان داشت: پس از اعتراض متصرفان به دادگاه‌های تجدید نظر و دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت و در تاریخ هفتم شهریور سال جاری با توجه به مفاد نسخه‌های متعدد وقف‌نامه حکم صادر و متصرفان ملزم به تنظیم سند اجاره و پرداخت حقوق موقوفه شدند.

سرپرست اوقاف شهرستان سیرجان اراضی برگشت داده شده به وقف را شامل شش دانگ از هفت دانگ اراضی مزرعه محمودآباد سادات به مساحت مذکور عنوان کرد و ابراز داشت: 900 هزار متر مربع از این اراضی باغ پسته ثمری است و شش حلقه چاه شش دانگی نیز در این اراضی وجود دارد و بقیه آن کاربری مسکونی دارد.

طباطبایی ارزش املاک مذکور را بالغ بر 700 میلیارد ریال برآورد کرد و اذعان داشت: سید ابوالمعصوم رضوی در سال 1298 هجری قمری این اراضی را بر امور عام‌المنفعه وقف کرده و به دلیل ضعف قوانین اوقاف در سال‌های قبل از انقلاب این اراضی توسط عده‌ای فرصت‌طلب تصرف شده بودند.

طباطبایی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی دست متصرفان را از املاک وقفی کوتاه می‌کنیم، تصریح کرد: این اقدام اوقاف نشان از امانتداری دست‌اندرکاران وقف دارد و مردم نیز در جواب این امانتداری بیش از 60 مورد وقف از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان کرمان به ثبت رسانده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول