اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

رفع تصرف از 9 میلیون و 141 هزار مترمربع از اراضی فارس

خبرگزاری فارس: مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: در سال گذشته 9 میلیون و 141 هزار و 661 مترمربع از اراضی تصرف شده به بیت‌المال اعاده شد.

رفع تصرف از 9 میلیون و 141 هزار مترمربع از اراضی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، حسین ذوالقدر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد این هستیم که پیشتازی استان فارس در حوزه اجرایی نسبت به دیگر استان‌ها را کماکان حفظ کنیم.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس با بیان این که در ارزیابی به عمل آمده توسط سازمان ملی زمین و مسکن، اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در حوزه املاک و حقوقی جزو سه استان برتر در پیشبرد برنامه اجرایی معرفی شده ابراز امیدواری کرد که با توجه به حمایت‌های بی‌دریغ قائم مقام وزیر و مدیرکل استان این روند در سال جاری نیز تداوم و افزایش موثری یابد.

این مسئول همچنین گفت: بر اساس جلسه تشکیلی شورای اداری با تمام ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه، برنامه اجرایی حوزه املاک و حقوقی در سال 1391 در مورد هر شهرستان تبیین و مقرر شد ادارات مربوط در مدت یک هفته بر اساس جداول اعلامی، برنامه پیش‌بینی شده خود را تا پایان سال جاری ارائه کنند.

ذوالقدر اضافه کرد: با توجه به تاخیر در ابلاغ برنامه اجرایی توسط وزارت خانه از یک طرف و از طرفی ادغام ادارات شهرستان‌ها و ضرورت تعیین روسای ادارات مربوطه، امکان ابلاغ برنامه اجرایی در سه ماه نخست سال مقدور نشده که این برنامه با حفظ اهمیت جبران ایام گذشته از ابتدای سال تدوین و ابلاغ شده است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: در سال گذشته بیش از 90 میلیون مترمربع از اراضی شهری دارای سند شده که بیش از 20 میلیون مترمربع نسبت به برنامه اجرایی سال 90 افزایش داشته است.

این مسئول اضافه کرد: در سال جاری نیز با تلاش و جدیت همکاران امید است افزایش بیشتری در این زمینه مشاهده شود.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس  در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال گذشته هم‌چنین حدود 2 میلیون و 142 هزار و 926 مترمربع واگذاری زمین به بخش‌های دولتی و غیردولتی با کاربری مختلف و بر اساس نیاز هر شهرستان صورت پذیرفته که از این میزان معادل 11 هزار و 899 مترمربع واگذاری به ایثارگران و خانواده معظم شهدا بوده که عملکرد مطلوبی ارزیابی شده است.

ذوالقدر بیان کرد: در سال گذشته هم‌چنین با پیگیری طرح شناسایی اراضی ملی و دولتی و با تهیه آلبوم شناسایی بیش از 30 شهرستان در سطح استان با پیشرفت 80 درصد مورد شناسایی و در این مورد رتبه نخست کسب شده که در سال جدید بیش از 40 شهرستان باقیمانده تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته 9 میلیون و 141 هزار و 661 متر مربع از اراضی تصرف شده با پیگیری مستمر و حمایت دستگاه قضایی به بیت‌المال اعاده و احکام صادره اجرا شده و 8 میلیون و 563 هزار و 397 مترمربع از اراضی دولتی به منظور پیشگیری از تصرف مورد تامین دلیل و احداث کانال حفاظتی واقع که در این مورد نیز تراز مثبت عملکرد مورد تایید واقع شد.

وی افزود: با توجه به تاکید سازمان ملی زمین و مسکن در مورد رفع مغایرت‌های سیستمی اراضی با تلاش مستمر حوزه املاک و حقوقی و مالی از 648 میلیون و 778 هزار و 980 مترمربع مغایرت سیستمی موجود تا پایان خرداد ماه سال 91، 615 میلیون و 653 هزار و 742 مترمربع است که پیشرفت 97 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول