اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد

رفع تصرف از 180 هکتار از اراضی استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: 180 هکتار از اراضی تصرفی غیرمجاز در این استان از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شده است.

رفع تصرف از 180 هکتار از اراضی استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، سیدکاظم بردبار در مورد وضعیت پرونده‌های اراضی تصرفی در شهرستان آباده اظهار داشت: از یک‌سال گذشته تاکنون نزدیک به 90 درصد از پرونده‌های حقوقی با رای دستگاه قضایی این شهرستان به نتیجه رسیده است، به طوری که در سال 90، 174 مورد از اراضی تصرفی منابع طبیعی در سطح شهرستان آباده توسط واحدهای ذی‌ربط شناسایی و پیگیری شده که با همکاری و هماهنگی قضات، آرای مطلوبی نیز در مورد آن‌ها صادر شده است.

وی افزود: در این راستا 180 هکتار از اراضی تصرفی غیرمجاز از دست متصرفان خارج و به دولت باز گردانده شده و همچنین 32 مورد نیز آرای خلع ید از متصرفان و قلع و قمع محدثات صادر شده است.

این مسئول با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون استعدادیابی از شناسایی 39.2 هکتار از اراضی منابع ملی و تحویل آن به متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط طرح‌های صنعتی سال 89 در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون از 109 درخواست متقاضیان حقیقی و حقوقی این طرح‌ها، 34 تقاضا مورد موافقت واگذاری قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از آبگیری حوضچه‌های تغذیه مصنوعی روستاهای گلیک و دشت نجف‌آباد شهرستان آباده در بارندگی‌های اخیر خبر داد و ابراز داشت: بر اساس آمار ایستگاه‌های باران‌سنجی از حوضچه‌های آبخیز این شهرستان طی بارندگی‌های اخیر حجم آبگیری به 220 هزار متر مکعب رسیده است که این امر ضمن تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از بروز سیل و رواناب به مناطق روستایی، شهری و کشاورزی جلوگیری به عمل آورده که این موضوع ضمن حفظ منابع آب و خاک و جلوگیری از فرسایش، تاثیر قابل توجهی در توسعه پایدار کشاورزی در این استان دارد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول