اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی گچساران خبر داد:

رفع تصرف 40 هکتار از اراضی ملی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از رفع تصرف افزون بر 40 هکتار از اراضی ملی گچساران در سال 90 خبر داد.

رفع تصرف 40 هکتار از اراضی ملی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران فردین حافظی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با فرماندار گچساران، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از قضات گچساران به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: تخریب منابع طبیعی به طور مستقیم بر روند اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد.

* توجه به منابع طبیعی رشد اقتصادی کشور را در پی دارد

رئیس اداره منابع طبیعی گچساران معیشت و حیات اقتصادی بخش زیادی از مردم را وابسته به منابع طبیعی دانست و افزود: جهاد اقتصادی بدون توجه به حفاظت و مدیریت صحیح منابع طبیعی میسر نمی‌شود.

حافظی‌نژاد تصریح کرد: احترام به منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه پایدار بوده و صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یک نیاز ملی است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه حقوق منابع طبیعی در قانون اساسی یادآور شد: در اصل پنجاهم قانون اساسی اهمیت و جایگاه منابع طبیعی به بهترین شکل آورده شده و بر آن تأکید شده است.

حافظی‌نژاد تصریح کرد: مسائل زیست‌محیطی به طور کامل امری فرابخشی بوده و همه مردم جامعه و به ویژه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید هر یک به فراخور توان و کارآیی‌های تشکیلاتی خود، در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی کوشا باشند.

وی حفاظت از منابع طبیعی را یک وظیفه عمومی دانست و از مسئولان و مردم خواست تا توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

این مقام مسئول در گچساران با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به یک دوره خاصی از تاریخ نیست، ابراز داشت: استفاده از این منابع باید به گونه‌ای باشد که نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند شوند.

حافظی‌نژاد یادآور شد: انسان‌ها پیش از آنکه نگران آینده خودشان باشند نگران آینده فرزندانشان هستند.

وی افزود: وجود منابع طبیعی مطلوب و آب و هوایی پاک از همه نیازهای فرزندان از جمله تحصیل، مسافرت و مسکن ضروری‌تر است.

* برخورد قاطع با زمین‌خواران و سودجویان در گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی گچساران با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی پشتوانه جهاد اقتصادی ابراز داشت: در صورت مدیریت صحیح منابع طبیعی بازده اقتصادی قابل قبولی برای جوامع فراهم می‌شود.

حافظی‌نژاد تصریح کرد: اهتمام به منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه پایدار است و زیستن در جهانی عاری از مواهب طبیعی امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت و کمیت منابع و اندوخته‌های طبیعی در هر سرزمین نخستین و بنیادی‌ترین شرط استمرار حیاتی پویا و با نشاط به شمار می‌رود.

حافظی‌نژاد با قدردانی از مسئولان گچساران و مجموعه دادگستری این شهرستان در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با منابع طبیعی عنوان داشت: در سال 90 افزون بر 40 هکتار از اراضی منابع ملی تصرف شده توسط سودجویان به انفال عمومی بازگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌ که در کمیته حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری وجود دارد با افراد سودجو و زمین‌خوار بر اساس قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران معتقد است همه آحاد جامعه در حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی مسئول بوده و سهل‌انگاری در برابر آن سبب فقر در جامعه شده و خیانت به نسل آینده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول