اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

1800 نفر در تصادف شهریور مازندران مصدوم شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: در ماه گذشته یک‌هزار و 806 نفر از هموطنان در حوادث رانندگی در جاده‌های مازندران مصدوم شدند.

1800 نفر در تصادف شهریور مازندران مصدوم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی از کاهش 21 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی در شهریور ماه سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: در شهریور ماه امسال 80 نفر در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند که از این تعداد 67 نفر مرد و  13 نفر زن بودند.

عباسی تصریح کرد: از کل فوتی‌های تصادفات آذرماه امسال 50 مورد در جاده‌های برون‌شهری، هفت مورد در جاده‌های روستایی و 23 مورد در جاده‌های درون شهری رخ داده است.

وی افزود: ساری و گلوگاه هر کدام به ترتیب با 11 و یک مورد بیشترین و کمترین شهرها بودند و بیشترین تصادفات منجر به فوت ساری با 11 کشته و گلوگاه با یک کشته کمترین آمار را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص دادند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این ماه یک‌هزار و 806 نفر از هموطنان نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت.

وی گفت: در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و به منظور کاهش و پیشگیری حوادث جاده‌ای و کاستن مرگ و میر ناشی از تصادفات در جاده‌های برون شهری و درون شهری رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه رعایت سرعت و فاصله مجاز تا وسلیه نقلیه جلویی را در کاهش تصادفات موثر دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بر بستن کمربند ایمنی برای راننده و همه سرنشینان خودروهای سواری و همچنین استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران تاکید کرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول