اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کانون مسافر:

سختگیری بانک‌ها فرسودگی ناوگان عمومی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کانون مسافر گفت: سختگیری بانک‌ها در نحوه اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط بخش حمل و نقل مسافر، فرسودگی ناوگان عمومی را افزایش می‌دهد.

سختگیری بانک‌ها فرسودگی ناوگان عمومی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ناصر یوسفی در جمع فعالان حمل و نقل مسافر کشور در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان اظهار کرد: نوسازی ناوگان عمومی فرسوده در بخش مسافر ضروری است.

وی با بیان اینکه پروانه کسب یک خواربارفروشی با سرمایه 50 میلیون ریالی از پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی با سرمایه بالغ بر 500 میلیون تومانی در نزد بانک‌ها اعتبار کمتری دارد، افزود: نحوه برخورد بانک‌ها با فعالان حمل و نقل عمومی باید اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه کانون مسافر کشور گفت: از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌خواهیم اعتبار پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی را از یک سال به سه تا پنج سال افزایش دهد.

وی ثبات قیمت خودرو را نیز عامل مهمی در نوسازی ناوگان عمومی دانست و تصریح کرد: خودروسازهای کشور باید نسبت به صدها میلیون نفر مسافری که از طریق ناوگان عمومی جابه‌جا می‌شوند، احساس مسئولیت کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه همه در قبال مردم مسئول هستیم، اذعان کرد: سرمایه شرکت‌های حمل و نقلی در خدمت مردم بوده و فعالان بخش حمل و نقل مسافر با بیشترین زمان کار از کمترین درآمدها بهره می‌برند.

وی با تبیین شرایط درآمدی رانندگان، از دولت خواست حق‌السهم خود در پرداخت 30 درصدی حق بیمه رانندگان را تا 70 درصد افزایش دهد.

* بیمه دانا تعهداتش را افزایش دهد

این فعال حمل و نقل مسافر کشور با اشاره به اینکه انحصار بیمه‌ای در صنعت حمل و نقل باید شکسته شود، گفت: بیمه دانا که اکنون وظیفه‌ بیمه این بخش را بر عهده دارد باید تعهداتش را در قبال رانندگان و مسافران افزایش دهد.

یوسفی افزود: ما به عنوان اعضای کانون مسافر کشور باید پاسخگوی صدها هزار فعال این بخش باشیم و در حوزه بیمه شاهد نارضایتی بسیاری از رانندگان هستیم.

وی افزایش نقش مشارکتی کانون مسافر کشور در حوزه صدور، تمدید و تجدید پروانه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: کانون آمادگی کامل برای پذیرش مسئولیت‌های جدید در این حوزه را دارد.

عضو هیئت رئیسه کانون مسافر کشور، کاربردی کردن کارت هوشمند، تشکیل کمیسیون ماده 11 در استان‌ها، توجه جدی به معیشت رانندگان و ارائه تسهیلات خرید و احداث پایانه خصوصی را از درخواست‌های کانون کشوری عنوان کرد.

* نوسازی ناوگان مسافر گیلان با 50 میلیارد تومان

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 500 خودروی عمومی مسافری در گیلان نیازمند نوسازی است، تصریح کرد: برای نوسازی این تعداد از خودروها نیازمند 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی هستیم.

یوسفی ادامه داد: حمل و نقل قلب جریان توسعه کشور بوده و در توزیع درآمدها و کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقشی موثر دارد.

عضو هیئت رئیسه کانون انجمن‌های مسافری کشور از فعالیت 81 انجمن صنفی شرکت‌های مسافری در شهرستان‌های مهم حمل و نقلی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از انجمن‌ها با محوریت یک شهرستان و عضویت شهرستان‌های همجوار تاسیس شده‌اند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول