اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

فعالیت 8 انجمن صنفی مسافر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فعالیت هشت انجمن و یک کانون صنفی مسافر در این استان خبر داد.

فعالیت 8 انجمن صنفی مسافر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور عصر سه‌شنبه در دومین نشست استانی کانون حمل و نقل مسافر کشور در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان اظهار کرد: حمل و نقل عمومی رکن توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های صنفی حلقه‌های اتصال بین فعالان بخش و دستگاه‌های دولتی هستند، افزود: باید تلاش شود تا بتوانیم گام‌های اساسی را در ارتقای سطح خدمات و ایمنی در سفر برداریم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با تاکید بر اینکه سفری ایمن، ارزان و راحت از ویژگی‌های حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: لازمه انجام یک سفر روان و راحت، داشتن آگاهی کافی نسبت به حقوق مسافر در سفرهای بین شهری با اطلاع از شرایط و اطلاعات حمل و نقل رانندگان و مسافران است.

وی با اشاره به اینکه ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای استان آماده خدمات‌رسانی به مسافران است، گفت: 121 شرکت مسافری با 6 هزار و 526 نفر پرسنل فعال در حوزه حمل و نقل مسافر برون‌شهری گیلان آماده ارائه خدمات جابه‌جایی مردم و مسافران هستند.

علیپور با تاکید بر اینکه حمل و نقل به عنوان بخش یا نظام بنیادین در ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: به منظور دستیابی به نظامی قوی، مستحکم، هماهنگ و کارآمد، حمل و نقل و ارتباطات از ضرورت‌های اساسی کشور است.

وی بیان کرد: گیلان دارای هفت پایانه عمومی دولتی و خصوصی است و در تلاش هستیم توسط شهرداری‌ها پایانه‌های مسافری در دیگر شهرستان‌های بدون پایانه احداث شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه بین کارایی در بخش حمل و نقل و کارایی عمومی اقتصاد و رشد اقتصادی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد، خاطرنشان کرد: حمل و نقل واسطه بین فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی گیلان را از استان‌های پیشرو در تاسیس انجمن‌ها و کانون حمل و نقل مسافر در کشور دانست و تصریح کرد: گیلان دارای هشت انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری، سه انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر و یک کانون استانی انجمن‌های صنفی مسافری است.

علیپور در ادامه کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، نظم خطوط، افزایش امکانات در اتوبوس‌ها، تهویه مناسب، سیستم مناسب سرمایشی و گرمایشی، زیبایی، نظافت، راحتی استفاده از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری عمومی، سرعت جابه‌جایی مسافران را از مزایای استفاده مسافران از حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

وی با قدردانی از رانندگان، کانون، صنوف شرکت‌ها و رانندگان، یادآور شد: توسعه حمل و نقل عمومی در گرو تلاش و همت این قشر پرتلاش جامعه است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول