اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل مذهبی:

مراسم عزاداری نباید چهره اسلام را خشن نشان دهد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل مذهبی اصفهان گفت: مراسم عزاداری نباید به گونه‌ای برگزاری شود که چهره اسلام را غمگین یا خشن نشان دهد.

مراسم عزاداری نباید چهره اسلام را خشن نشان دهد

مهدی گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با دهه‌های عزاداری که به مناسبت وفات امامان(ع) برگزار می‌شود و آن را جزو مراسم‌های دینی می‌خوانند، اظهار داشت: فلسفه تشکیل این دهه‌های آشنایی بیشتر مردم با زندگی و فوت آن امام معصوم(ع) است که اگر این نوع مراسم با محتوا بدون آسیب و مزاحمت برای دیگران باشد، اشکالی ندارد.

وی به برگزاری دهه‌هایی عزاداری مختلفی به نام دهه محسنیه، باقریه و عسگریه اشاره کرد و افزود: لازم است تعامل سازنده‌ای با افراد این گروه‌های مذهبی گرفته شود که دهه‌ها را نه به منظور عزاداری بلکه برای آشنایی مردم با فلسفه زندگی امامان معصوم(ع) برگزار کنند، زیرا که برگزاری دهه‌های مختلف عزاداری بر چهره اسلام خدشه وارد می‌سازد.

یکی از مداحان اصفهان که نزدیک به 30 سال است در مراسم‌های مختلف مذهبی حضور دارد نیز با اطلاع کامل از این مراسم‌ها، گفت: مخالف این گروه‌های مذهبی هستم، زیرا بیش از اینکه مُبلّغ دین اسلام باشند سبب تخریب آن می‌شوند.

علی عطایی با اشاره به یک خاطره‌ای هر چند به ظاهر خنده‌دار اما تلخ بیان داشت: "یادم می‌آید که در دهه عزاداری امام حسن عسکری(ع) که یک عده‌ای در بازار به گریه و زاری مشغول بودند، تولد امام محمدباقر(ع) بود که از سوی صدا و سیما و رادیو ترانه و شادی پخش می‌شد که به شوخی گفتم باید با یک دست بر سینه بزنیم و با دست دیگر "بشکن و سرور".

این مداح اهل‌بیت با اعلام اینکه اگر چه مداحی را از راه علم و درس فرا نگرفتم، اما از راه تجربه به این حوزه احاطه دارم، افزود: همان‌طور که بر مسلمانان آشکار است 14 معصوم داریم که اگر بخواهیم برای هر کدام از آنها یک دهه عزاداری به پا کنیم به طور قطع با کمبود روز مواجه می‌شویم .

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول