اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

برگزاری مراسم عزاداری محوری 187 هیئت مذهبی در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری مراسم عزاداری محوری و متمرکز 187 هیئت مذهبی زاهدان در مصلای قدس زاهدان خبر داد.

برگزاری مراسم عزاداری محوری 187 هیئت مذهبی در زاهدان

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت نگین خاتم پیغمبران حضرت زهرای اطهر (س) اظهار داشت: روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه راس ساعت 10 صبح همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) هیئت مذهبی عزادار با حضور پر شور مردم ولایی زاهدان، مراسم عزاداری متمرکز همراه با نوحه سرایی، سخنرانی و سینه زنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با همکاری ادارات فرهنگی و مذهبی، حوزه‌های علمیه، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، شورای هیئت مذهبی و کانون مداحان شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور حفظ امنیت از هر گونه دسته‌روی و حرکت هیئت‌های مذهبی خودداری شود.

قربانپور افزود: هر چه زمان بر پهنای تاریخ می‌افزاید و زمین تجربه زندگی مادی و معنوی آدمیان را نظاره می‌کند  پیوسته آن حقیقت همیشه جاویدان طهارت و صداقت، معرفت و منزلتی بیش می‌یابد و این نیست مگر برگرفته از ژرفنای کوثر زاینده‌ای که "عصاره خلقت" است و زمین و زمان هماره وامدار نورانیت و کرامت او خواهد ماند.

وی تصریح کرد: ایام شهادت آن گوهر یگانه پیامبر (ص) فرصتی مغتنم است تا ارادت سوگواران و عزاداران دردانه نبی، در آئینه شفاف و زلال معرفت او تجلی یافته و دلها را به نور هدایتش صیقل دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بی گمان آنچه قرن‌هاست پیوسته و خصوصاً همه ساله در فرصت دو دهه فاطمیه جان و روان دلسوختگان و شیفتگان حضرتش را در مظلومیت سرچشمه عصمت تطهیر و آرامش بخشیده است، باران همیشه جاری هدایت او و ولایت ائمه معصومین است که تا ابد بر وسعت بی کرانه زمین و زمان جاری خواهد ماند.

قربانپور بیان کرد: فاطمه (س) مینوی فردوس بود و برای همین پیامبر (ص) هرگاه خاطر مبارکش هوای بهشت می‌کرد بوی آن را از فاطمه (س) می‌شنید، صد البته جان بی مقدار ما آدمیان و زمینیان نیز با پیوند به گوهر امانت و ولایت و سبیل تقوی و ارادت، از شمیم روح نواز آن عزیز روشنی خواهد گرفت.

وی گفت: تکریم و تعظیم ایام فاطمیه زمان و فرصت ارزشمندی است تا شیفتگان و عاشقان ولایت و دلسوختگان بانوی آب و آینه و آفتاب، حضرت صدیقه طاهره (س) ضمن حضور شکوهمند و مستمر در مراسم و برنامه‌های گرامیداشت آن حضرت، دریچه‌های وجود خود را بر روی انوار قدسی آن خورشید فروزنده بگشایند و غبار دل را به یمن تقرب و توجه به وجود نازنینش بزدایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در برپایی هرچه با شکوه‌تر مراسم عزاداری آن بانوی بزرگوار دو عالم که از غمبارترین لحظه‌های تاریخ هدایت بشری است  همت گماشته و بر آن تاکید می‌شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول