اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

هدف برگزاری هیئت‌ها هدایت باشد / منیت‌ها در عزاداری هدف اصلی را گم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هدف‌گذاری در مراسم هیئت‌های مذهبی باید هدایت شرکت‌کنندگان باشد.

هدف برگزاری هیئت‌ها هدایت باشد / منیت‌ها در عزاداری هدف اصلی را گم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام عباس اسکندری یکشنبه‌‌شب در دوره آموزشی مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان اظهار داشت: مراسم عزاداری وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی مهم‌تر که همان زنده نگه داشتن یاد، نام و راه سیدالشهدا و عاشوراست، است.

وی هدف امام حسین(ع) در روز عاشورا را اصلاح امت پیامبر(ص)، جلوگیری از فساد و امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: اگر مسئولان هیئت‌های مذهبی در مراسم خود غیر از این هدفی داشته باشند به طور یقین از راه امام منحرف شده‌اند چراکه زنده‌ ماندن راه و یاد امام(ع) امور جامعه را اصلاح می‌کند و با گسترش امر به معروف و نهی از منکر امت پیامبر(ص) رشد پیدا می‌کند.

این مسئول با تأکید بر لزوم ارزیابی تقش رؤسای هیئت‌های مذهبی در تحقق اهداف عاشورا خاطرنشان کرد: در مراسم عزاداری کمیت هدف نیست بلکه باید به کیفیت توجه شود اگر در مراسم عزاداری منیّت هدف باشد رقابت ناسالم به وجود می‌آید و هدف اصلی کمرنگ می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به مراسم عزاداری آسیب رساند نوع نگاه و اندیشه برخی از مسئولان هیئت‌ها به این مراسم معنوی است.

وی در ادامه توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد و بیان داشت: کسانی که دین را برای دنیای خود مضر می‌دانند آنهایی هستند که به پیامبر(ص) توهین کرده‌اند به این دلیل که زنده بودن راه اهل بیت دین را حفظ می‌کند و منحرفان این را نمی‌خواهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: تا زمان غیبت صاحب‌الزمان(عج) ائمه اطهار با تحمل همه رنج‌ها خط اصلی رسالت را حفظ کرده‌اند و پس از غیبت حفظ اصل امامت، ولایت و اهل بیت به وسیله علما، بزرگان دین و مراجع تقلید حفظ شده و بر همگان واجب است که اجازه ندهند به ساحت اهل بیت توهینی صورت گیرد.

در ادامه این مراسم جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول