اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اردبیلی‌ها عزاداری برای امام حسین (ع)‌ را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مردم حسینی و ابوالفضلی اردبیل سرمایه عظیم ماتم حسینی را با هیچ چیز دیگر معاوضه نمی‌کنند.

اردبیلی‌ها عزاداری برای امام حسین (ع)‌ را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه هماهنگی اجلاس بین‌‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: اردبیل شهرت و آوازه جهانی و حتی بین‌المللی در عزای حسینی دارد و حاضر نیست این سرمایه عظیم را با داشته‌های مادی و دنیوی دیگران عوض کند.

وی نقش پیر‌غلامان حسینی را در تبیین و بیان واقعه عاشورا مهم توصیف کرد و یادآور شد: نقش بی‌بدیل پیر‌غلامان حسینی در این ایام تبلوری حقیقی یافته و سبب ارزشمندی در نظام اجتماعی و سرمایه‌های حقیقی می‌شود.

استاندار اردبیل ضرورت مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی را در برگزاری مطلوب این اجلاس یادآور شد و خاطرنشان کرد: دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی که آبان ماه امسال در اردبیل برگزار می‌شود باید در اوج شکوه و شوکت برگزار شده و یک زمینه خوبی برای شناساندن ظرفیت‌های بی‌نظیر در این زمینه به وجود آید.

نیکزاد در این جلسه از روسای کمیته‌های این اجلاس خواست تا با هماهنگی و تعامل با یکدیگر این کار معنوی و با ارزش را با سرعت و دقت و کیفت بهتر به پیش ببرند.

این مسئول گفت: به منظور کاهش هزینه‌ها و انجام دقیق و مناسب کارها مبادی ذیربط باید با در نظر گرفتن امکانات و توانمندی‌های خود در برگزاری این اجلاس همکاری کنند.

رئیس شورای اداری استان تدبیر اعضای ستاد و کمیته‌های اجلاس را در پیگیری امور از قبیل تعیین مکان مناسب برای برگزاری اجلاس و تدارک برنامه‌هایی اعم از اسکان، ایاب و ذهاب و پذیرایی از میهمانان داخلی و خارجی را ضروری اعلام کرد.

نیکزاد بیان داشت:‌ برگزاری این همایش بین‌المللی در استان دار‌الارشاد استان اردبیل بستر گسترش فرهنگ عاشورایی را در سطح ملی و منطقه‌ای فراهم می‌کند.

این مسئول افزود: لازم است دست‌اندرکاران با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت درست از هم اکنون در فکر تامین هزینه اعتبار برگزاری این همایش بزرگ مذهبی که حرکتی ماندگار است گام‌های موثری بردارند.

استاندار اردبیل یادآور شد: این اجلاس به مدت چهار روز به همراه برگزاری نشست‌های علمی با حضور آحاد مردم، مداحان، شعرا و هیئت‌های مذهبی استان و میهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

نیکزاد بر تشکیل جلسات هماهنگی این اجلاس به جهت اهمیت موضوع حداقل هفته‌ای یکبار تاکید کرد و ادامه داد: این توفیق عظیمی است که در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و شعایر مذهبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای اولین بار در استان اردبیل در مسیر ایجاد موج بیداری در جهان اسلام همایشی در این سطح برگزار می‌شود که ضرورت دارد این همایش آبرومندانه تدارک دیده شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول