اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هیئت‌های مذهبی صورت گرفت

برگزاری آیین عزاداری در حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه کوهبنان

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی مولای متقیان در حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه در جوار قبور مطهر شهیدان کوهبنان برگزار شد.

برگزاری آیین عزاداری در حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، جمعه شب و با حضور هیئت‌های مذهبی در شهرستان کوهبنان مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی مولای متقیان در حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه و در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این آیین ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان گفت: حضرت علی (ع) نخستین فرزند خانواده هاشمی است که پدر و مادر او هر دو فرزند هاشم هستند، لذا این بزرگوار مانند خاندان بنی‌هاشم دارای صفاتی همچون فتوت، مروت، شجاعت و ... است.

وی افزود: حضرت علی (ع) تا سه سالگی نزد پدر و مادرش به سر برد و از آنجا که خداوند می‌خواست ایشان به کمالات بیشتری نائل آید، پیامبر اکرم (ص) وی را از بدو تولد تحت تربیت خود قرار داد و از فضایل حضرت علی (ع) است که او نخستین فرد ایمان آورنده به پیامبر (ص) باشد.

متقی ابراز داشت: پس از وحی خدا و برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری و سه سال دعوت مخفیانه، سرانجام پیک وحی فرا رسید و فرمان دعوت همگانی داده شد، در این میان تنها حضرت علی (ع) مجری طرح‌های پیامبر (ص) در دعوت تنها همراه و دلسوز آن حضرت بود.

وی تصریح کرد: از افتخارات دیگر حضرت علی (ع) این است که با شجاعت کامل برای خنثی کردن توطئه مشرکان مبنی بر قتل رسول خدا (ص) در بستر ایشان خوابید و زمینه هجرت پیامبر (ص) را آماده ساخت و سبب ذلت دشمنان شد و زمینه گسترش اسلام را فراهم کرد.

فرماندار کوهبنان گفت: پس از رحلت رسول اکرم (ص) به علت شرایط خاصی که به وجود آمده بود، حضرت علی (ع) از صحنه اجتماع کناره گرفت و سکوت اختیار کرد و عبادت خدا آن هم در شأن حضرت علی (ع)، تفسیر قرآن و حل مسائل، پاسخ به پرسش‌های دانشمندان ملل و شهرهای دیگر، تربیت و پرورش گروهی از افراد زبده، کار و کوشش برای تأمین زندگی بسیاری از بینوایان و درماندگان از جمله فعالیت‌های امام در این دوران است.

وی افزود: در زمان خلافت حضرت علی (ع) جنگ‌های فراوانی رخ داد از جمله صفین، جمل و نهروان که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت و تمام این جنگ‌ها عزت و سربلندی شیعیان را در پی داشت.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول