اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سرمایه‌گذار خارجی در طرح توسعه ذوب آهن کردستان نداریم

خبرگزاری فارس: در حالی که مسئولان استان از وجود سرمایه‌گذار چینی در طرح ذوب آهن کردستان خبر می‌دهند، معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در اجرای طرح توسعه این کارخانه را رد می‌کند.

سرمایه‌گذار خارجی در طرح توسعه ذوب آهن کردستان نداریم

وجیه‌الله جعفری در بازدید از کارخانه ذوب آهن کردستان و بررسی مشکلات این واحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در نشستی که با حضور مسئولان شهرستان و مدیران این مجموعه برگزار شد، تصمیم بر آن شد تا برنامه مطالعاتی دقیقی برای بخش توسعه‌ای این واحد به صورت افزایش ظرفیت و یا تغییر نوع محصول در مدت زمان یکی دو ماهه انجام شود.

وی همچنین از تصمیم برای ایجاد فضای کار و ادامه اشتغال برای کارگران این واحد صنعتی که در حال حاضر به صورت نیمه تعطیل است، خبر داد و افزود: در این نشست مقرر شد طرح مطالعاتی 3 محدوده اکتشافی که به عنوان منبع تامین مواد اولیه و پشتوانه تامین مالی برای این واحد است به زودی آغاز شود تا از طریق فرآوری مواد معدنی و فروش آن به سایر واحدها، پشتیبانی مالی لازم به عمل آید.

وی از ارائه کمک‌های مالی برای تعمیر کوره و سایر بخش‌های کارخانه و کمک به سرمایه در گردش آن نیز خبر داد.

جعفری در ادامه لزوم پاسخگویی مدیران جدید مجموعه ذوب آهن کردستان به مسئولان استانی و ستاد فولاد و ارائه برنامه کاری خود به آنان را از دیگر تصمیمات این نشست عنوان کرد و گفت: امید است با مطالعه بهتر بخش اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان و انگیزه مجموعه مدیریتی جدید بتوانیم در ظرف زمانی 5 ماه شرایط جدید برای ادامه کار فراهم و بخش توسعه‌ای این واحد آغاز به کار کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاخیر در زمان اجرای طرح توسعه کارخانه ذوب آهن کردستان که از مصوبات سفر دوم هیئت دولت است، گفت: توجیه اقتصادی این واحد در گرو توسعه آن است و از این رو باید در قالب شرایط جدید کار، مطالعات راهبردی جدیدی برای توسعه آن انجام شود.

معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای طرح توسعه کارخانه ذوب آهن کردستان را رد کرد و گفت: یکی از گزینه‌های خوب و موثر برای اجرای این طرح مشارکت یک شریک سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل کارخانه ذوب اهن کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه ظرفیت اسمی این واحد تولیدی 300 هزار تن شمش چدن در سال است، گفت: این میزان تولید در سال‌های گذشته 70 هزار تن بوده است.

غلامرضا عالمی با اشاره به اینکه ظرفیت مجاز اشتغال در این واحد صنعتی 170 نفر است، گفت: در دوره‌های گذشته با استخدام‌های غیرکارشناسانه جمعیت کارگری شاغل در کارخانه به 370 نفر رسیده که این نیروی مازاد موجب بروز مشکلاتی برای کارخانه شده است.

وی گفت: کارخانه ذوب آهن در حال حاضر به دلیل کمبود مواد اولیه و اجرای تعمیرات تعطیل است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول