اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر سرمایه‌گذاری مدیترانه غرب اعلام کرد

حمایت همه‌جانبه از بازرگانان همدانی در زمینه سرمایه‌گذاری در ترکیه

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سرمایه‌گذاری مدیترانه غرب با بیان اینکه بازرگانان همدانی در زمینه سرمایه‌گذاری از مزایای بازرگانان ترکی بهره‌مند می‌شوند، گفت: حامی بازرگانان همدانی خواهیم بود.

حمایت همه‌جانبه از بازرگانان همدانی در زمینه سرمایه‌گذاری در ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تونجای انگین ظهر امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان همدان و هیئت تجاری و اقتصادی استان اسپارتا با بیان اینکه ایجاد روابط عمیق و ریشه‌دار زمان‌بر است، اظهار کرد: طولانی‌ترین راهپیمایی‌ها و سفرها نیز با برداشتن گام اول انجام می‌شود که ما نیز در راستای عمق‌بخشی روابط با همدان این گام را طی سه سال اخیر برداشته‌ایم.

وی با اشاره به وجود قرابت در زمینه‌های مختلف بین مردم اسپارتا و همدان ابراز کرد: این دو استان تکه‌هایی از پازل بزر‌گ‌تر هستند که در سایه دوستی و تعامل ارتباط دارند.

رئیس دفتر سرمایه‌گذاری مدیترانه غرب با اشاره به توسعه غرب مدیترانه عنوان کرد: در ترکیه با مجوز قانونی که از مجلس ترکیه گرفته شد 24 آژانس توسعه تأسیس شد که هر یک شامل چند استان از کشور ترکیه می‌شود.

وی با اشاره به ساختار آژانس‌های توسعه در ترکیه تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه این آژانس‌ها حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

انگین ادامه داد: اگر یک بازرگان همدانی در صدد ایجاد روابط تجاری با ترکیه باشد با اطلاع دادن به ما که یک آژانس توسعه دولتی در ترکیه هستیم می‌تواند کسب اطلاعات کند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های عضو آژانس مطلع شود.

وی با بیان اینکه ما درصدد هستیم بازرگانان همدانی نیز در زمینه سرمایه‌گذاری از مزایای بازرگانان ترکی بهره‌مند شوند، افزود: در آن راستا حامی بازرگانان همدانی خواهیم بود و در زمینه اخذ مجوزها و دریافت اجازه‌های دولتی نیز به آنها کمک خواهیم کرد.

رئیس دفتر سرمایه‌گذاری مدیترانه غرب با بیان اینکه حمایت از بازرگانان همدان و انجام مشاوره با تجار با کمک اتاق بازرگانی اسپارتا انجام می‌شود، گفت: بر اساس تشکیل دفتر مشترک اتاق‌های بازرگانی همدان و اسپارتا این مهم تسریع می‌یابد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تأسیس آژانس‌ها توسعه‌ای بود که از طریق مردم باشد و از محل سرچشمه گرفته باشد و نه از طریق مراکز تصمیم‌گیری بالا، تصریح کرد: این آژانس‌ها برای نخستین بار صد سال پیش در کشورهای توسعه یافته تأسیس شد و نقش مهمی در توسعه آنها ایفا کرد.

انگین با بیان اینکه بازرگانان و تجار همدانی در هر زمینه در رابطه با تجارت با ترکیه می‌توانند به ما مراجعه کنند، متذکر شد: ما مؤسسه‌ای دولتی هستیم که هدف کسب درآمد نداریم چون در چارچوب قوانین حرکت می‌کنیم.

وی ابراز کرد: من بر این باور هستم که حرکت صحیح باید در راستای مباحث فنی و تکنیکی کار شود که این مهم در نشست بین تجار و بازرگانان همدان و اسپارتا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول