اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

انجام یک‌میلیون و 570 هزار واکسیناسیون دام و طیور در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های دام و طیور افزون بر یک‌میلیون و 570 هزار واکسیناسیون دام و طیور در کلینیک‌های دولتی و خصوصی شبکه دامپزشکی گچساران صورت گرفت.

انجام یک‌میلیون و 570 هزار واکسیناسیون دام و طیور در گچساران

حمید‌رضا گوهرگانی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: خدمات دامپزشکی در تحقیقات بیماری‌شناسی، اکولوژی، فارماکولوژی، نوآوری مهندسی پزشکی، تهیه واکسن‌ها و مواد بیولوژیک دامی و انسانی و روش‌های جدید جراحی انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی پیشرفت دانش پزشکی در مسیر تعالی را مهم‌ترین هدف فعالیت‌های تحقیقاتی دامپزشکی دانست و بیان داشت: نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه آنها در اماکنی مانند کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی گچساران است.

دامپزشکی گچساران بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارد

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران یادآور شد: شبکه دامپزشکی گچساران در راستای کنترل و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی بر رستوران‌ها، کبابی‌ها، کارخانجات تولید فرآورده‌های خام دامی، ماست‌بندی‌ها، همبرگرسازی‌ها، سردخانه‌های دانشگاه‌ها و مدارس شبانه‌روزی، زندان و کلیه مراکزی که پخت غذا دارند نظارت مستمر دارد.

گوهرگانی انجام واکسیناسیون‌های آنترتوکسمی، قانقاریا، شاربن علامتی گاو و گوساله، شاربن علامتی گوسفند و بز و نیز واکسیناسیون آگالاکسی به میزان 140 هزار و 500 نوبت سر در کلینیک‌های دولتی و خصوصی شبکه دامپزشکی گچساران را از جمله اقدامات این شبکه عنوان کرد.

وی واکسیناسیون شاربن، آبله، پاستورولوز برای گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی به میزان 665 هزار و 637 رأس و نیز واکسیناسیون طیور به میزان 694 هزار و 650 قطعه در کلینیک‌های دولتی و خصوصی را از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی گچساران در راستای مقابله با بیماری‌‌های دام و طیور عنوان کرد.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: دامپزشکی از طریق نظارت بر تولید، مراقبت از نبود بقایای داروها و سموم در بافت‌ها و مواد غذایی، بازرسی از فروشگاه‌های گوشت و نظارت بر سردخانه‌ها پایش مستمری از فعالیت اماکن و واحدهای مختلف دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول