اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

کشتار غیر‌مجاز در اردبیل به حداقل رسیده است/کشف 143 تن گوشت فاسد در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت:‌ کشتار غیر‌مجاز دام در استان اردبیل به حداقل رسیده است به طوری که با عوامل چنین کشتاری برخورد جدی صورت می‌گیرد.

کشتار غیر‌مجاز در اردبیل به حداقل رسیده است/کشف 143 تن گوشت فاسد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دامپزشک در اردبیل اظهار داشت: در نیمه اول امسال با نظارت و مراقبت جدی دامپزشکی بیش از 143 تن گوشت و مواد گوشتی آلوده کشف و ضبط شده و در این ارتباط 164 نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با رد این ادعا که هورمونی در رشد سریع مرغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اصلاً هورمونی در بازار نیست که بخواهیم در صنعت طیور از آن استفاده کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه هر سال پایش مواد غذایی باقیمانده و همچنین مواد دارویی انجام می‌شود، یادآور شد: تمام گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز و حتی تخم‌مرغ نیز از این لحاظ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد به طوری که ما سالم‌ترین استان در باقیمانده‌های دارویی و مواد غذایی در کشور هستیم.

صالحی به موفقیت دامپزشکی استان در ممنوعیت کشتار غیر‌مجاز اشاره کرد و گفت: ما به رغم اینکه با کمبود امکانات و نیرو مواجه هستیم اما با تمام توان سعی کردیم جلوی کشتار غیر‌مجاز را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به همکاری دستگاه قضایی و دادگستری در رسیدگی به پرونده‌های تخلف در این زمینه تاکید کرد: دادگاه بخش هیر به پرونده‌های اجرایی مربوط به روستای آراللو رسیدگی سریع داشته به طوری که ما 90 درصد گوشت‌های آلوده و کشتار غیر‌مجاز در این منطقه را پاکسازی کرده و به تعطیلی واحدهای عرضه‌کننده اقدام کردیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همراهی مردم را در تهیه گوشت با مهر تایید شده دامپزشکی خاطرنشان کرد و بیان داشت: اکیپ‌های ما به صورت 24 ساعته ثابت و سیار آمادگی دارند تا در کشتارهای مختلف نظارت دقیق انجام دهند به طوری که شبکه‌های دامپزشکی ما در شهرهای مختلف نیز در این کار فعالیتی حقیقی دارند.

صالحی همچنین به اجرای برنامه‌های مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان به ویژه بیماری هاری، تب مالت و شاربون اشاره کرد و افزود: تمام واکسیناسیون علیه بیماری‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی از مهار بیماری‌هایی همچون بروسلوز، سل، شاربون و تب برفکی خبر داد و تصریح کرد: بروز بیماری سل زیر نرم کشوری و بروسلوز نیز در حد بسیار پایین‌تر از استاندارد است و ما به زودی جشن ریشه‌کنی بیماری شاربون را در استان برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود همچنین از مهار بیماری تب برفکی به عنوان شایع‌ترین بیماری دام در استان خبر داد و اظهار داشت: ما یک موفقیت مطلوب و مناسب را در این خصوص به دست آوردیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول