اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی دامپزشکی گیلان خبر داد

فعالیت 14 مزرعه تولید ماهیان خاویاری گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فنی مدیر کل دامپزشکی گیلان از فعالیت ۱۴مزرعه تولید ماهیان خاویاری در استان خبر داد.

فعالیت 14 مزرعه تولید ماهیان خاویاری گیلان

محمدتقی عدالت‌زاده امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جایگاه گیلان در تولید و پرورش آبزیان اظهار کرد: تولید آبزیان پرورشی در 6 هزار هکتار اراضی گیلان، این استان را در جایگاه دوم کشوری قرار داده است.

وی با اشاره به تولید و پرورش ماهیان خاویاری در گیلان افزود: اکنون 14 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری به تولید این ماهی ارزشمند مشغول هستند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 7 هزار و 695 تن ماهی خاویاری از مزارع گیلان به دست آمد، تصریح کرد: گیلان با تولید 31 هزار و 700 تن ماهیان گرمابی دارای رتبه دوم کشوری است.

وی درباره صادرات محصولات دامی و آبزیان استان به خارج از کشور ابراز کرد: در شش ماه نخست امسال سوسیس، کالباس، پای مرغ، پودر ماهی، خاویاری پرورشی، جوجه یک‌روزه، بچه ماهی پرورشی و ماهی پرورشی از گیلان به کشورهایی مانند آلمان، عراق، ارمنستان، چین، ویتنام، امارات متحده عربی و کانادا صادر شده است.

عدالت‌زاده ارزش این صادرات را 16 میلیارد و 733 میلیون و 100 هزار ریال عنوان کرد و افزود: امسال تاکنون 28 تن ماهی پرورشی صادر شده است.

وی از صادرات دوغ و خرچنگ در نیمه دوم امسال به کشورهای مذکور خبر داد.  

معاون فنی مدیر کل دامپزشکی گیلان برخورد با تخلفات عرضه محصولات دامی را از جمله فعالیت‌های مهم دامپزشکی ذکر کرد و متذکر شد: تاکنون 3 هزار و 400 واحد مراکز عرضه محصولات دامی 26 هزار و 500 بار بازرسی شدند.

وی با بیان اینکه تخلفات مراکز عرضه به مراجع قضایی ارجاع داده شد، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها 37 هزار و 750 کیلوگرم گوشت فاسد کشف و ضبط شد.

عدالت‌زاده با تاکید بر ضرورت عرضه ماهی‌های سالم خاطرنشان کرد: با عرضه هر گونه ماهی شن‌زده برخورد می‌شود.

وی شعار امسال سازمان جهانی دامپزشکی را «تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشا دامی» ذکر کرد و یادآور شد: امسال در راستای این شعار به موضوع تولید شیر و عسل نیز پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول