اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: این امر با توجه به تعداد دام موجود در مناطق زلزله‌زده اهمیت کار نیروهای دامپزشکی را مضاعف می‌کند.

800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، سیدرضا ثقلینی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر سال مراسمی برای پاسداشت روز ملی دامپزشکی در استان برگزار می‌شود ولی امسال به علت وقوع زلزله در بخش‌هایی از استان آذربایجان‌شرقی، در جلسه شورای نظام استان تصمیم گرفتیم برای پاسداشت این روز ملی و برای تسکین آلام آسیب‌دیدگان از زلزله با حضور در این مناطق به ارائه خدمات درمانی به دام‌ها، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی بپردازیم.

وی با بیان اینکه از نخستین ساعات وقوع زلزله در استان، دامپزشکان و همکاران کارشناس و کاردان شاغل در درمانگاه‌ها و مراکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی و شرکت‌های پخش دارو واکسن و مواد بیولوژیک به صورت خودجوش در مناطق زلزله‌زده اقدام به ارائه خدمات درمانی و توزیع دارو واکسن و مواد ضدعفونی کردند، افزود: درصد بالایی از سم مورد نیاز اکیپ‌های بخش دولتی را شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌های دامپزشکی بخش خصوصی تامین کردند.

ثقلینی ادامه داد: اگر این اقدامات را به صورت ریالی بیان کنیم بیش از 30 میلیارد ریال به هموطنان آسیب‌دیده از زلزله خدمات‌رسانی شده است؛ از این رو بر آن شدیم که تلاش‌های خداپسندانه این عزیزان را در این روز ملی، به استحضار امت شهیدپرور برسانیم.

وی با بیان اینکه بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، افزود: این امر با توجه به تعداد دام موجود در مناطق زلزله‌زده اهمیت کار نیروهای دامپزشکی را مضاعف می‌کند.

ثقلینی با بیان اینکه نظام دامپزشکی استان با بیش از دو هزار و 100 عضو رتبه اول کشوری را از نظر تعداد اعضا دارد، افزود: بیش از 60 درصد آنها را دکتران دامپزشک و متخصص تشکیل می‌دهند و نظام دامپزشکی استان متشکل از هشت عضو اصلی انتخابی و یک عضو انتصابی است.

وی از تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طراحی، ساخت و نظارت بر ساخت این اماکن تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول