اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

شهرهای آبادان و خرمشهر 32 درصد کاهش خاموشی داشته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر برق ناحیه جنوب خوزستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، امسال شهرهای آبادان و خرمشهر 32 درصد کاهش خاموشی داشته‌اند.

شهرهای آبادان و خرمشهر 32 درصد کاهش خاموشی داشته‌اند

عبدالرحیم جهان‌بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: نسبت به سال گذشته، شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 32 درصد کاهش خاموشی داشته و اگر بخواهیم دلیل این امر را بدانیم می‌توان به مواردی چون استفاده از تجهیزات روز دنیا، تبدیل شبکه مسی به کابل خود نگهدار، شست و شوی شبکه برق و ... اشاره کرد.

وی با توضیحی بر این عوامل افزود: استفاده از تجهیزات روز دنیا مانند دستگاه ترموویژن (گرمانگاری)، عیوب شبکه را که با چشم غیرمسلح نمی‌توان دید شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی در ساعات خنکی روز نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد، اورهال شبکه در زمان کمتر و با تعداد دفعات کمتر کل عیوب خطوط برطرف می‌شوند.

مدیر برق ناحیه جنوب خوزستان تصریح کرد: تبدیل شبکه مسی به کابل خود نگهدار با هدف پایداری شبکه برق، جمع‌آوری برق‌های مجاز و کاهش تلفات از دیگر تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه است.

وی در ادامه با اشاره به شست و شوی شبکه برق بدون اعمال خاموشی، اضافه کرد: با توجه به آلودگی‌های محیط و وجود ریزگردها، این کار در چند سال اخیر به‌صورت مداوم انجام گرفته که با افزایش دو دستگاه مقره‌شوی جدید هم‌اکنون کل خطوط برق شست و شو می‌شوند.

جهان‌بین بیان کرد: امسال نیز از خردادماه شست شوی شبکه برق آغاز شده که با خریداری یک دستگاه آب مقطرساز، سرعت کار شست و شو بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دیگر دلایل کاهش خاموشی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: نصب آشکارسازهای خطا با قابلیت ارسال SMS و معمولی، افزایش 50 درصدی نیروی انسانی در خدمات مشترکین و افزایش 20 درصدی نیروها در بخش بهره‌برداری و اتفاقات، تقویت ولتاژ شبکه و توسعه آن، بازدیدهای هفتگی از روشنایی معابر و ... از دیگر دلایل کاهش خاموشی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بوده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول