اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

ضریب نفوذ برق در کردستان 100 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: هم‌اکنون ضریب نفوذ برق در این استان 95 تا 100 درصد است.

ضریب نفوذ برق در کردستان 100 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمصطفی نجفیان ظهر امروز در همایش علمی تخصصی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه غرب کشور در سنندج اظهار کرد: 10 شهرستان و هزار و 700 روستای استان هم‌اکنون از نعمت برق برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعدادی از روستاهای صعب‌العبور استان از طریق نیروگاه خورشیدی برق‌دار شدند.

وی مجموع مشترکین موجود برق در استان را 505 هزار و 121 مشترک خواند و بیان داشت: 86 درصد مشترکین برق استان مربوط به بخش خانگی و 41/0 درصد بخش صنعت و 9 درصد نیز مربوط به بخش تجاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: از سال 88 و با بهره‌برداری و آغاز به کار نیروگاه سیکل ترکیبی در کردستان برق مورد نیاز در استان تولید می‌شود.

نجفیان میزان مصرف برق استان را 400 مگاوات ذکر کرد و افزود: میزان تولید برق در کردستان مازاد نیاز استان است و این اضافه تولید وارد خطوط سراسری می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه مهندسی و نرم‌افزاری شرکت توزیع برق استان، عنوان کرد: طراحی نرم‌افزار مدیریت جامع پروژه، نرم‌افزار مدیریت مراجعات مشتریان و نمونه آزمایشگاهی دستگاه کنترل شدت نور لامپ گازی با قابلیت برنامه‌ریزی از جمله دستاوردهای این شرکت در استان است.

وی نرم‌افزار جایابی بهینه تجهیزات جانبی مانند ریکلوزر،سکسیونر و غیره، نرم‌افزار مشخصات فنی تجهیزات شبکه‌های توزیع و لینک آن با برنامه جی‌.آی‌.اس و برنامه‌ریزی کدینگ کالاهای انبار و نرم‌افزار تعادل بار بر اساس منحنی بار 24 ساعته مشترکین را از دیگر دستاوردهای شرکت توزیع نیروی برق استان ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: افزایش قابلیت اطمینان، حل تضاد کربن و انرژی و هوشمندسازی شبکه‌های برقی از موضوعات استراتژیک صنعت برق جهان است.

نجفیان ادامه داد: هدف اصلی صنعت برق جهان در افق سال 2050 استفاده تمامی مردم دنیا از برق است.

وی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی 4 میلیارد نفر از مردم دنیا یا از نعمت برق محروم‌اند یا سرانه آن‌ها کمتر از یک‌هزار کیلووات ساعت در سال است.

وی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 نیز ایران کشوری توسعه‌‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن‌آوری در منطقه مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان داشت: بدیهی است صنعت برق پویا و استمرار انرژی الکتریکی مطمئن زیربنای هر برتری در بخش‌های اقتصادی، صنعتی و تکنولوژی مورد نظر در چشم‌انداز توسعه کشورمان است.

نجفیان خواستار ایجاد دبیرخانه انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در کردستان شد و گفت: برای برقراری ارتباط بهتر و مطلوب با جامعه مهندسان برق در بخش‌های دانشگاهی و صنعت راه‌اندازی این انجمن در کردستان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بعد مسافت فعالیت این انجمن و مهندسان برق در کردستان بسیار کم است که ایجاد دبیرخانه این انجمن در استان موجب فعالیت بیشتر و حضور تاثیرگذار مهندسان برق می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول