اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در کرمانشاه

نیروگاه برق 21 کیلو وات خورشیدی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: امروز نیروگاه برق 21 کیلو وات خورشیدی در دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

نیروگاه برق 21 کیلو وات خورشیدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدمهدی خدایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نیروگاه برق 21 کیلو وات خورشیدی در دانشگاه رازی اظهار کرد: انرژی یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت و توسعه جوامع بشری است.

خدایی تصریح کرد: لزوم توجه به منابع پاک و تجدید‌پذیر انرژی بیش از پیش مطرح است و کشور ما نیز با وجود داشتن منابع فسیلی سرشار، از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: از میان انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی با توجه به بهره‌مندی قابل توجه کشور از تابش خورشیدی می‌تواند سهم عمده‌ای در تولید انرژی کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: کشور ایران در منطقه‌ای واقع شده که دریافت انرژی خورشیدی آن بین 1800 تا 2200 کیلووات ساعت بر متر مربع در سال تخمین زده شده که بالاتر از میزان متوسط جهانی است.

وی تصریح کرد: در ایران به ‌طور متوسط سالانه بیش از 280 روز آفتابی گزارش شده است که بسیار قابل توجه است، اما توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در مقایسه با انرژی حاصل از منابع فسیلی نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارد.

خدایی خاطرنشان کرد: توسعه این نوع انرژی بدون کمک، حمایت و تشویق‌های دولت امکان‌پذیر نیست و در این میان نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در توسعه علوم و فناوری‌های مربوط به انرژی‌های مربوط به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و توجه به مسائل زیست‌محیطی واضح و مبرهن است.

وی با بیان اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این راستا با حمایت کانون هماهنگی کاربد سلول‌های خورشیدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به احداث و بهره‌برداری از نخستین نیروگاه برق خورشیدی فتوولتاییک دانشگاه کرده است، تصریح کرد: این نیروگاه با ظرفیت اسمی 21 کیلو وات و متصل به شبکه برق دانشگاه است که علاوه بر تامین بخشی از نیاز برق مصرفی سازمان مرکزی دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز و مورد استفاده پژوهش‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این نیروگاه با 84 پانل خورشیدی پلی کریستال با توان 250 وات و کارایی 15.1 درصد شامل سه دستگاه اینورتر تک فاز به ظرفیت هر کدام هفت کیلو وات مجهز به سیستم مونیتورینگ از حس‌گرهای تابش خورشیدی، سرعت باد، محیط و دمای سطح پانل‌ها است.

پروژه نیروگاه برق 21 کیلووات خورشیدی متصل به شبکه همزمان با 17 دانشگاه در سراسر کشور راه‌اندازی شد. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول