اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:

سالانه 20 میلیارد ریال برای توزیع آب سد هراز هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به هزینه سالانه 20 میلیارد ریالی این شرکت برای تقسیم و توزیع آب خواستار پرداخت به موقع آ‌ب‌بها برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به کشاورزان شد.

سالانه 20 میلیارد ریال برای توزیع آب سد هراز هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، یدالله طهماسبی اظهار داشت: قابلیت تنظیم سد هراز حدود 3 برابر ظرفیت مخزن آن است.

وی حجم مخازن ساخته شده سد هراز را 200 الی 250 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: قدرت تنظیم سالانه مخازن آن 650 الی 700 میلیون متر‌مکعب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به نقش سد انحرافی هزارسنگر آمل و کانال‌های انتقال آب آن و نیز آبی که از سد لار رهاسازی می‌شود، گفت: برای تقسیم و توزیع آب رودخانه هراز در این دشت بزرگ بیش از 100 هزار هکتار در محدوده پنج شهرستان آبدهی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای آب‌دهی این مقدار زمین‌های کشاورزی سالانه بیش از 100 نفر از کارکنان این شرکت به طور شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

طهماسبی با اشاره به برخی مشکلات برای تحویل آب به مصرف کنندگان کشاورزی بیان کرد: در بعضی از نقاط مأموران و آبیاران آب را از سد انحرافی و سردهنه زراعی تحویل و در منتهی الیه دشت به مصرف کنندگان تحویل بدهند.

وی ادامه داد: در برخی مسیرها فاصله آب‌دهی به بیش از 70 کیلومتر می‌رسد و در طول مسیر به خاطر تعدد روستاها و بهره‌برداران، ماموران این سازمان در برخی اوقات با مشکلات اجتماعی مواجه می‌شوند.

طهماسبی به نقش اثرگذار رودخانه هراز در توسعه کشاورزی و صنعتی مردم منطقه اشاره کرد و گفت: این رودخانه بزرگ که به رودخانه هراز کبیر در منطقه شهرت دارد سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب آب‌دهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حجم آبدهی رودخانه هراز یک‌پنجم کل ظرفیت آب سطحی استان است.

رئیس هیئت‌مدیره آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به هزینه 20 میلیارد ریالی این شرکت برای تقسیم و توزیع آب خواستار پرداخت به موقع آب‌بها برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به کشاورزان شد.

وی در پایان تصریح کرد: بدون مشارکت مردم و حمایت مسئولان منطقه امکان ارائه خدمات مطلوب به این منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول