اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان:

سرانه فضای کتابخانه در دهگلان به 8.7 مترمربع می‌رسد

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان گفت: با احداث کتابخانه عمومی شهر بلبان آباد، سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان به 8.7 مترمربع به ازای 100 نفر می‌رسد.

سرانه فضای کتابخانه در دهگلان به 8.7 مترمربع می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد رضایی یکشنبه شب در نخستین جلسه نهضت مطالعه مفید در استانداری کردستان اظهار کرد: شهرستان دهگلان با وجود 62 هزار نفر جمعیت دارای یک کتابخانه 175 متری است.

وی به اهدای پنج قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در شهرستان دهگلان اشاره کرد و افزود: تاکنون 6 هزار و 670 مترمربع زمین از سوی مردم برای ساخت کتابخانه اهدا شده است و زمین‌ها نیز برای ساخت آماده ساخت هستند.

فرماندار شهرستان دهگلان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای کتابخانه عمومی در این شهرستان 32 سانتیمتر به ازای 100 نفر وجود دارد، تصریح کرد: باید این مهم به استاندارد کشوری که 8 مترمربع به ازای 100 نفر است، برسد.

رضایی اضافه کرد: در حال حال حاضر عملیات اجرایی ساخت چهار کتابخانه عمومی در این شهرستان در حال اجراست که با راه‌اندازی این کتابخانه‌ها تحول بزرگی در این عرصه در شهرستان به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: با ساخت کتابخانه‌های عمومی روستاهای بلدستی و باشماق و همچنین شهرهای دهگلان و بلبان آباد، 4 هزار و 300 مترمربع فضا به مجموع فضای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان افزوده می‌شود.

فرماندار دهگلان بیان کرد: با اجرای این پروژه‌ها زیربنای کتابخانه‌های عمومی در دهگلان به بیش از شش مترمربع به ازای هر 100 نفر می‌رسد که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است ولی باید در زمینه تسریع در ساخت و بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد فعالیت‌های بهتری از سوی مسئولان باشیم.

رضایی به اعتبارات تخصیص یافته برای ساخت کتابخانه در شهرستان دهگلان اشاره کرد و گفت: از نظر میزان اعتبارات کتابخانه‌ها در این شهرستان سال گذشته 312 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که امسال این میزان اعتبار به 200 میلیون تومان افزایش یافت.

وی در پایان اعتبارات تخصیصی برای ساخت کتابخانه عمومی شهر بلبان‌آباد در سال‌جاری را 40 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: عضویت کشور در کتابخانه‌های عمومی 35 درصد جمعیت کل کشور است که این میزان در شهرستان دهگلان 10 درصد جمعیت است که باید به این رقم برسیم.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول