اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

حجم آب سد زاینده‌رود نسبت به بلند مدت 76 درصد کاهش دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر حجم آب سد زاینده‌رود 172 میلیون متر مکعب است که این میزان نسبت به بلند‌مدت آن 76 درصد کاهش دارد.

حجم آب سد زاینده‌رود نسبت به بلند مدت 76 درصد کاهش دارد

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ششمین سال متوالی است که خشکسالی در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: این شرایط سبب کاهش چشمگیر حجم آب‌های سطحی و زیر‌زمینی در استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه اثرات خشکسالی طی شش سال زراعی گذشته در استان اصفهان وجود داشته است، اضافه کرد: همچنین طی سال‌های گذشته بارندگی‌های استان جامد نیست و ذخیره برفی در بالادست زاینده‌رود وجود ندارد و حجم بارندگی‌ها در استان مناسب نیست.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارندگی‌های صورت گرفته در زمان و مکان مناسب نبوده است، تصریح کرد: حوزه زاینده‌رود به بارندگی نیاز دارد و طی سال‌های گذشته بارندگی‌های استان در خارج از حوزه زاینده‌رود بوده است و پدیده تغییرات اقلیمی، کمبود بارش و گرمای هوا از شرایط حاکم بر استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط سبب کم‌آبی و خشک شدن 50 درصد از چشمه‌ها، چاه‌ها و قنوات موجود در استان شده است، ادامه داد: سطح آب‌های زیر‌زمینی استان نیز به دلیل این شرایط بسیار کاهش یافته و از 30 خرداد ماه امسال هیچ آبی در زاینده‌رود اصفهان جاری نشده است.

شیشه‌فروش حجم سد زاینده‌رود را 170 میلیون مترمکعب دانست و تاکید کرد: میزان حجم فعلی سد زاینده‌رود نسبت به بلند‌مدت آن 76 درصد کاهش دارد و ورودی به سد زاینده‌رود هشت مترمکعب است.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان جلسات متعددی را برای ساماندهی وضعیت حاکم بر رودخانه زاینده‌رود برگزار کرده است، افزود: اصفهان نیازمند جاری شدن آب در رودخانه است و تمام مردم ایران خواستار زنده شدن رودخانه زاینده‌رود هستند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول