اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت:

لایحه بهبود شرایط کار بهورزان به تصویب دولت و مجلس برسد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به منظور توجه به جایگاه بهورزان، امیدواریم لایحه بهبود شرایط کار بهورزان به تصویب دولت و مجلس برسد.

لایحه بهبود شرایط کار بهورزان به تصویب دولت و مجلس برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد شریعتی ظهر امروز در همایش تقدیر از بهورزان و مربیان نمونه کشور که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش شود تا بهورزان از بن بست ماندن در روستاها خارج شوند.

وی حوزه آموزش را با بهورزی ناآشنا دانست و تصریح کرد: باید رشته کاردانی بهورزی را در دانشکده‌ها به وجود بیاوریم تا بهورزان بتوانند در این رشته تحصیلات داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با اقدامات لازم برای توانمندسازی بهورزان کنونی نیز خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که باید در راستای توانمندسازی بهورزان کنونی انجام داد طراحی دوره‌های آموزشی غیرحضوری است تا بتوانند از این طریق کاردان بهورز شوند.

شریعتی در این راستا ادامه داد: همچنین معتقد هستیم باید برای کاردانان بهورز در رشته کارشناسی بهداشت و سلامت جامعه سهمیه‌ای قائل شویم تا بهورزان بتوانند به مرور وارد کارهای اجرایی شوند.

وی تاکید کرد: همچنین برای مربیان دوره کارشناسی ارشد علوم سلامت طراحی شده است که آخرین لوح فشرده آن در حال ضبط شدن است و برای آموزش نیمه حضوری مربیان به آنان داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تنظیم لایحه‌ای در وزارت بهداشت، ادامه داد: در این لایحه که به دولت فرستاده‌ایم سعی شده است تمام نیازهای بهورزان مورد توجه قرار گیرد و امید درایم که مورد تصویب هیئت دولت و مجلس قرار بگیرد.

شریعتی ارتقای اقدامات انجام شده در راستای تربیت بهورزان را برای حفظ کیفیت کار بهورزان ضروری دانست و اظهار کرد: برای ارتقای عملکرد باید دانش را رشد بدهیم تا جایگاهی که در کار بهورزی داریم، حفظ شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول