اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سد و نیروگاه دز خبر داد

تعمیرات موفقیت آمیز 2 واحد سد و نیروگاه دز

خبرگزاری فارس: معاون فنی مهندسی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز از تعمیرات موفقیت‌آمیز دو واحد از سد و نیروگاه دز خبر داد.

تعمیرات موفقیت آمیز 2 واحد سد و نیروگاه دز

جاسم تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی انجام شده، واحد شماره یک نیروگاه دز در اوایل ماه جاری برای تعمیرات سالانه از مدار خارج و پس از انجام همه بازرسی‌ها و رفع نواقص موجود در روز گذشته با موفقیت وارد مدار شد. 

وی گفت: پیش از این، واحد شماره 3 نیروگاه در اواسط شهریور سال جاری به منظور اورهال (بازسازی) سالانه از مدار خارج شده بود و پس از انجام تعمیرات لازم با سرعت به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

تیموری یکی از نواقص این واحد را وجود جرقه در زمان بهره‌برداری بر روی سیستم تحریک عنوان کرد و افزود: این مشکل با بهره‌گیری از روش‌های مدون و ابزار ویژه، از سیستم تحریک رفع عیب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مطابق برنامه زمان‌بندی شده مدت زمان مورد نیاز برای اورهال هر واحد 18 روز پیش بینی شده که با تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی منظم و کار اضافی، واحد شماره سه چهار روز زودتر از موعد مقرر و واحد شماره یک، هشت روز زودتر از موعد وارد مدار شدند و تاکنون 12 روز از زمان مورد نیاز تعمیرات ذخیره شده است.

سد و نیروگاه دز دارای هشت واحد توربین برق آبی با ظرفیت تولید 520 مگاوات ساعت انرژی در 23 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک واقع شده است.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول