اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان نیمه مهر

حجم ذخیره آب سد سفیدرود به 500 میلیون متر مکعب رسید

خبرگزاری فارس: حجم ذخیره آب سد سفیدرود به 500 میلیون متر مکعب در نیمه نخست مهر امسال رسید.

حجم ذخیره آب سد سفیدرود به 500 میلیون متر مکعب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان و بر پایه اعلام دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت، حجم آب ورودی به سد سفیدرود در سال آبی 91 ـ 1390 ( اول مهر 90 تا 31 شهریور 91 ) 2 هزار و 760 میلیون متر مکعب بوده که این میزان در مقایسه با سال آبی قبل، 94 درصد افزایش داشته و نیز در مقایسه با دوره طولانی مدت، 37 درصد کاهش حجم آب را نشان می‌دهد.

در سال آبی گذشته از مجموع یک‌هزار و 980 میلیون متر مکعب آب مصارف، یک‌هزار و 480 میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی، 100 میلیون متر مکعب برای شرب، 34 میلیون متر مکعب در بخش صنعت و 366 میلیون مترمکعب برای مصارف زیست‌محیطی و دیگر موارد استفاده شده است.

اکنون نیز در پایان نیمه نخست مهر ماه 91، حجم آب مخزن سد سفیدرود حدود 500 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال آبی گذشته و در زمان مشابه با 382 میلیون متر مکعب ذخیره آب، 31 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سد سفیدرود با حجم ذخیره یک‌هزار و 77 میلیون متر مکعب یکی از مهم‌ترین منابع تأمین کننده آب در مصارف کشاورزی، صنعت، شرب و زیست‌محیطی در گیلان به‌شمار می‌رود.

ا‌نتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول