اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان یافتن سال آبی 1390-1391

90 میلیون مترمکعب آب از سدهای گلستان مصرف شده است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر بهره‎برداری و نگهداری از سدها و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: بیش از 90 میلیون مترمکعب آب از سدهای گلستان مصرف شده است.

90 میلیون مترمکعب آب از سدهای گلستان مصرف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان،  یحیی لطفی با اشاره به مجموع 90 میلیون مترمکعبی آب مصرف شده در سدهای گلستان اظهار داشت: میزان آب مصرف شده در سدهای بزرگ استان گلستان در مقایسه با سال آبی گذشته حدود 25 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: میزان آب مصرفی از ابتدای سال آبی 1390-1391 تا انتهای شهریور ماه امسال، در سد آلاگل 5 میلیون مترمکعب، سد کوثر 4 میلیون مترمکعب، سد بوستان 7 میلیون مترمکعب، سد گلستان 17 میلیون مترمکعب و در سد وشمگیر 57 میلیون مترمکعب اعلام شده است.

مدیر دفتر بهره‎برداری و نگهداری از سدها و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطر نشان کرد: درصد تغییرات 12 ماهه سال جاری نسبت به 12 ماهه سال گذشته 25 درصد افزایش در میزان آب مصرفی در سدهای بزرگ استان را نشان می‎دهد.

همچنین گفتنی است در استان گلستان 13 سد در حال بهره‎برداری است که حجم کل مخزن این سدها 282 میلیون مترمکعب است و حجم آبگیری این سدها در حوزه قره‎سو، حوزه گرگانرود و حوزه اترک در پایان سال آبی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

سال آبی 1390-1391 از مهر ماه سال 1390 تا شهریور ماه سال 1391 محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول