اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز طرح‌های کلان ریاست جمهوری:

خانه‌های دیجیتال هرمزگان به 15 باب می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز طرح‌های کلان ریاست جمهوری گفت: تا پایان دولت دهم خانه‌های دیجیتال هرمزگان به 15 باب می‌رسد.

خانه‌های دیجیتال هرمزگان به 15 باب می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامحسین رحیمی بعدازظهر امروز در بازدید از خانه دیجیتال فرهنگسرای طوبی بندرعباس اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به 300 خانه دیجیتال در سراسر کشور از ابتدای امسال افتتاح شده است و 80 مورد نیز آماده بهره‌برداری است و نزدیک به 150 مورد نیز مکان آن آماده شده که پس از بررسی و بازدید توسط کارشناسان در اسرع وقت تکمیل و تجهیز می‌شود.

وی افزود: هدف از این پروژه ایجاد یک شبکه فرهنگی دیجیتال هماهنگ در سطح ملی است که بتواند به صورت یکسان و هماهنگ مدیریت حوزه فنآوری و دیجیتال را به ویژه در بخش جنگ نرم برعهده داشته باشد.

رئیس مرکز طرح‌های کلان ریاست جمهوری ادامه داد: شبکه ملی دیجیتال فرهنگ از ابتکارات دولت است زیرا تاکنون کشور از داشتن یک شبکه هماهنگ و مدیریت شده در حوزه فرهنگ بی‌بهره بوده است و در گام نخست آماده‌سازی، تجهیز و بهره‌برداری از 500 مؤسسه دیجیتال با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

رحیمی خاطرنشان کرد: ایجاد این مؤسسات و مراکز  فقط صرف بازی‌های رایانه‌ای نیست بلکه این مؤسسات یک مرکز فرهنگی متمرکز است که برنامه‌های آموزشی متعددی را در شاخه‌های مختلف فرهنگی – هنری برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت می‌کند.

وی یادآور شد: مراکز فرهنگی دیجیتال بهترین مکان برای جوان‌ها و نوجوانان است که از امکانات مناسب و به‌روز و همچنین فضایی سالم و اطمینان‌بخش برای خانواده‌ها برخوردار است.

رحیمی از مؤسسات دیجیتال به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم یاد کرد و بیان داشت: همه بخش‌ها و ادارات و سازمان‌های دولتی می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده به نفع ارتقا حوزه خود استفاده کنند زیرا این مراکز به گونه‌ای طراحی شده است که از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است.

رئیس مرکز طرح‌های کلان ریاست جمهوری افزود: هیچگونه محدودیت اعتباری برای افزایش و ارتقا خانه‌های دیجیتال در کشور وجود ندارد زیرا سرمایه‌گذاری در این حوزه یکی از نیازهای مبرم کشور است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول