اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی نیشابور خبر داد

وجود 3 پست فعال آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی نیشابور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور گفت: در حال حاضر در شهر نیشابور هفت ایستگاه فعال و سه پست فعال در شهرک‌های صنعتی خیام و بینالود و مجتمع فولاد نیشابور وجود دارد.

وجود 3 پست فعال آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی نیشابور

محمود برئی در حاشیه مانور امداد و نجات آتش‌نشانی نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور در تشریح اجرای این مانور، اظهار کرد: در مرحله تصادف فرضی و گیر‌افتادن سرنشین‌ها، جلوگیری از نشت بنزین، نخستین کار بود؛ بعد برق خودرو قطع و اقدامات پیشگیرانه احتراق انجام شد؛ سپس با بررسی وضعیت مصدومان سریعا اقدام به برش ستون‌ها، درب خودرو یا سقف خودرو شدند و در مرحله سوم مانور اطفاء حریق خودرو انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور گفت: مرحله صعود از ساختمان‌های بلند و نجات مادر و کودک از پلکان و نیز عملیات فرود و صعود از ارتفاع به نمایش گذاشته شد.

وی با اینکه مانور مذکور توسط یک نیروی مرد و یک داوطلب خانم برگزار شد، اظهار داشت: آتش‌نشانان نیشابوری همیشه در مسابقات درون سازمانی رشته‌های ورزشی سرآمدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور ادامه داد: آتش‌نشانی شهر نیشابور یکی از سازمان‌های فعال و پویا در سطح کشور است.

وی افزود: آموزش در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی صورت می‌پذیرد که مرحله مقدماتی آن برای خود خانواده‌ها و اطرافیان در زمان بروز حادثه و نحوه مواجه شدن با آن است.

برئی افزود: در بسیاری از موارد اگر همسایگان یا اطرافیان حادثه با اصول کار امداد و اطفاء حریق آشنا باشند، درصد قابل توجهی از خسارات مالی و جانی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: اکنون در شهر نیشابور هفت ایستگاه فعال و سه پست فعال شهرک‌های صنعتی خیام و بینالود و مجتمع فولاد نیشابور وجود دارد.

برئی بیان داشت: در دوره تکمیلی، مراحل آمادگی جسمانی و آشنایی با انواع حادثه و نحوه مواجهه، امداد‌رسانی آموزش داده می‌شود اما در این میان آنچه که مسلم است این است که برگزاری مانورها در نیشابور تاثیر بسزایی در آمادگی و بیان ملموس توانایی‌های اعضای این سازمان دارد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول