اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آبفای بردسکن:

پیشروی کویر سبب شوری منابع آب شیرین منطقه عشایری بردسکن می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آبفای بردسکن گفت: پیشروی کویر سبب شوری منابع آب شیرین منطقه عشایری بردسکن می‌شود.

پیشروی کویر سبب شوری منابع آب شیرین منطقه عشایری بردسکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد صادقی صبح امروز و در بازدید دهگردشی از روستای اسماعیل‌آباد بخش انابد بردسکن اظهار کرد: منطقه برای حفر چاه ممنوع است و به سبب پیشروی کویر به مرور منابع آب شیرین در منطقه به آب شور تبدیل می‌شود.

مدیر اداره آبفای بردسکن افزود: تامین آب شیرین با استفاده و نصب آب شیرین کن میسر است که باید با مشارکت اهالی و دهیاری روستا انجام شود.

وی در پاسخ به سئوال مردم روستا اظهار کرد: به مشکلات شما واقف هستیم و باید با اختصاص اعتبارات، آب‌رسانی و توسعه شبکه روستاهای صالحیه، اسماعیل‌آباد و درونه در یک پروژه اجرایی شود.

در ادامه حمید حاجی‌زاد مدیر جهادکشاورزی شهرستان بردسکن گفت: افزایش قیمت اقلام کشاورزی اقدامی کشوری بود.

وی اظهار داشت: در پی قطع یارانه نهاده‌های کشاورزی، قیمت آنها افزایش یافت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بردسکن افزود: سرمایه شما در شرکت تعاونی توزیع نهاده‌های کشاورزی روستا ثابت مانده است و شرکت خدماتی فروشنده، پول نقد را برای تامین کود و جو طلب می‌کند.

حاجی‌زاد ادامه داد: سهمیه هر یک از روستاها مشخص شده است و توسط تعاونی روستا اعلام می‌شود.

وی از اهالی روستاها خواست با جمع‌آوری هزینه‌های سهمیه بر اساس قیمت اعلام شده اقدام کنند تا در یک فرصت یک هفته‌ای تقاضای اهالی تامین شود.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن بر ترویج استفاده از کودهای عالی و ورنی کمپوست تاکید کرد و افزود: برای طرح‌های توسعه کشاورزی می‌توانید از اعتبارات توسعه کشاورزی استفاده کنید.

حسین بابا غیبی رئیس اداره آب منطقه‌ای کاشمر و بردسکن در این جمع اظهار داشت: چنانچه اهالی و مالکین چاه‌های موتور‌ی در تجمیع برداشت آب به یکدیگر کمک نکنند، مشکل آب جدی خواهد بود.

وی بر کیفی بودن محصولات و بالا بردن راندمان تولید تاکید کرد و افزود: به‌ جای افزایش سطح زیر کشت، راندمان و کیفیت را مورد توجه قرار دهید.

بابا غیبی گفت: چنانچه بحث آب در مناطق روستاهای عشایری مورد توجه قرار نگیرد احتمال است که تا 5 سال آینده مشکل آب شرب را هم در منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول