اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی 3 کارخانه صنعتی محقق می‌شود

رفع مشکل بیکاری جوانان در منطقه عنبرآباد

خبرگزاری فارس: طی یک سال گذشته عملیات اجرایی 3 کارخانه صنعتی در شهر مردهک عنبرآباد آغاز شده است که با راه‌اندازی این پروژه‌های صنعتی می‌توان بخش عظیمی از مشکل بیکاری را رفع کرد.

رفع مشکل بیکاری جوانان در منطقه عنبرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، در این شهرستان مشکل بیکاری و مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان است که در راستای رفع آن‌ها تلاش شبانه‌روزی دارند.

این منطقه یکی از زرخیزترین مناطق است که شغل عمده مردم روستایی و حتی شهری کشاورزی است که البته این شغل نیز با مشکلات فراوانی از جمله عدم وجود بازار فروش محصولات کشاورزی و خشکسالی‌های پی در پی روبه‌رو است.

با توجه به روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم و سفر دور نخست رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوبی اقدامات خوبی در زمینه رفع مشکلات مردم این مناطق از جمله راه‌اندازی ستاد راهبردی جنوب کرمان و تأسیس تعدادی از ادارات کل از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان انجام شد که نوید خوبی را برای مردم این مناطق در بر داشت.

خدمات‌رسانی‌ها قابل مقایسه با گذشته نیست

جلیل پهلوان‌نژاد بخشدار جبالبارز جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت این بخش اظهار داشت: کارهای قابل توجهی در دولت‌های نهم و دهم در بخش جبالبارز جنوبی که یکی از مناطق محروم شهرستان عنبرآباد است، انجام گرفته که با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: بیشترین مشکلی که امروز در منطقه وجود دارد، عدم وجود اداره‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ورزش و جوانان است.

پهلوان‌نژاد تصریح کرد: وجود این گونه اداره‌ها در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی می تواند، نقش مهمی در مباحث فرهنگی و اجتماعی منطقه داشته باشد.

وی ابراز داشت: در راستای کاهش معضلات اجتماعی به ویژه مشکل بیکاری با توجه به خشکسالی‌های 18 ساله منطقه برنامه‌ریزی‌های جامعی نسبت به راه‌اندازی کارخانه‌های صنعتی انجام گرفته است.

بخشدار جبالبارزجنوبی گفت: در یک سال گذشته عملیات اجرایی سه کارخانه صنعتی آغاز شده است که با راه‌اندازی این پروژه‌های صنعتی می‌توان، بخش عظیمی از مشکل بیکاری را رفع کرد.

پهلوان‌نژاد عنوان کرد: انجام این مهم در مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول