اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد

افزایش 33 درصدی صادرات در استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: در 6 ماه نخست سال صادرات استان کرمانشاه 33 درصد رشد داشته است.

افزایش 33 درصدی صادرات در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: یک میلیارد و 195 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده است.

کاشفی تصریح کرد: در سال 91، 2 هزار و 35 هزار تن کالا به ارزش 714 میلیون دلار صادرات کالای غیر‌نفتی استان در 6 ماه نخست سال بوده است که در مقایسه با سال 90 که هزار و 561 هزار تن به ارزش 539 میلیون دلار بوده است، از لحاظ وزنی 30 درصد و از لحاظ ارزش 32 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: ارزش سایر گمرکات استان در سال 90‌، 724 هزار تن و در سال 91‌‌، 899 هزار تن به ارزش 480 میلیون دلار بوده است که از لحاظ وزنی 28 و از لحاظ ارزش 34 درصد رشد را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: به طور کلی صادرات کالاهای غیر‌نفتی استان 33 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه در نیمسال اول سال 91، 37 میلیون دلار کالا وارد کشور شده است‌، خاطرنشان کرد: شمش از آهن، کنجاله سویا، گندم، دانه ذرت، داروها، برنج از جمله عمده اقلام وارداتی در 6 ماه اول سال به کشور است.

کاشفی با اشاره به صادرات گمرکات و بازارچه‌های مرزی در 6 ماه اول سال در استان، گفت: گمرک خسروی با 484 هزار تن به ارزش 77 میلیون دلار از لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته 2 هزار و 7 تن و از لحاظ ارزشی 177 میلیون دلار را نشان می‌دهد که این نشان از رشد فعالیت در این گمرک است.

وی خاطرنشان کرد: اقلام عمده صادراتی گمرکات استان در 6 ماهه اول سال، 714 میلیون دلار بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: صادرات استان به تفکیک گروه‌های کالای صنعتی به ارزش 619 میلیون دلار‌، 86.7 درصد‌، کالای کشاورزی با 90 میلیون دلار‌، 12.7 درصد و صنایع‌دستی با ارزش 4 دلار‌، 0.6 درصد کالاهای صادراتی استان است.

کاشفی در پایان با اشاره به رشد واردات از مرزهای استان کرمانشاه، گفت: در سال 91 از لحاظ وزنی 43 درصد و از لحاظ ارزش 52 درصد واردات از مرزهای استان رشد داشته است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول