اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

مدیریت واحد بر مرز باشماق ناهمواری‌های صادراتی را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: ایجاد مدیریت واحد بر مرز رسمی باشماق مریوان ناهمواری‌های بخش صادرات با عراق را برطرف می‌کند.

مدیریت واحد بر مرز باشماق ناهمواری‌های صادراتی را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدسعید نقشی‌زادیان صبح امروز در همایش فرصت‌های تجاری عراق در سنندج، بر حذف تکاثر مدیریت در مرز باشماق مریوان تاکید کرد و گفت: ایجاد مدیریت واحد بر مرز رسمی باشماق مریوان ناهمواری‌های بخش صادرات با عراق را مرتفع می‌کند و موجبات رضایت صادرکنندگان و تولیدکنندگان را نیز فراهم می‌کند.

وی مشترکات فرهنگی، اجتماعی، قومی و دینی ایران با عراق را یادآور شد و تصریح کرد: ما همواره در صلح، جنگ و امنیت با عراقی‌ها همدل و همسو بوده‌ایم اما هنوز در بخش اقتصادی ناموفق بوده‌ایم و ترکیه با وجود موانع و مشکلات بسیار از ما سبقت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به استاندارهای خاصی که کشور عراق برای تجارت با ایران لحاظ کرده، خواستار برطرف شدن مشکلات این بخش از کنسولگری ایران در سلیمانیه شد.

نقشی‌زادیان تصریح کرد: اگر استانداردهای ایران بین‌المللی است دیگر نباید با ایجاد موانع و مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان سرگردان و متضرر شوند.

وی گفت: کارگزاران دولت اقلیم کردستان به زعم و سلیقه خود برای کالاهای ایرانی بهانه‌تراشی می‌کنند و در برخی موارد کالاها را برگشت می‌دهند که نمونه آن برگشت تن‌ها سیب‌زمینی در سال گذشته بود.

نقشی‌زادیان ابراز امیدواری کرد؛ ایران و عراق در بخش استاندارد کالاها به یک توافق مشترک در کیفیت کالا برسند تا موانع مبادلات تجاری و صادرات کالا به این کشور برطرف شود.

وی با اشاره به بسترسازی‌های لازم دستگاه‌های اجرایی استان برای افزایش مبادلات تجاری با عراق، گفت: توقع و انتظار بخش خصوصی فراتر است چراکه این بخش خواهان عملیاتی کردن ایده‌ها، تفکرات و اندیشه خود در راستای رونق تجاری و اقتصادی است و حمایت بیشتر دولت‌مردان را می‌طلبد.

در این همایش نمایندگان بخش‌های خصوصی استان کردستان موانع تجارت با اقلیم کردستان و مشکلات خود را در میان گذاشتند و مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران و نماینده شرکت بازرسی بی‌وی در ایران نیز در سخنانی پاسخگوی پرسش‌های آنان بودند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول