اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

تثبیت و افزایش ارزش ارز به تقویت جبهه تولید کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: تثبیت و افزایش ارزش ارز به تقویت جبهه تولید داخلی و همچنین زمینه‌سازی برای توسعه صادرات بیشتر کمک می‌کند.

تثبیت و افزایش ارزش ارز به تقویت جبهه تولید کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پور‌سلیمان صبح امروز در نشست با مدیران واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: کمیسیون صنعت و معدن اتاق اردبیل تنها جایی است که مدیران واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی می‌توانند در آنجا جمع شوند و نظرات و مشکلات خود را به صورت شفاف و صریح بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی افزایش نرخ برابری ارز خارجی نسبت به ارز داخلی می‌باشد و بخش دولتی برای تثبیت و افزایش ارزش ارز داخلی باید تلاش مضاعف داشته باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل یادآور شد: برای جلوگیری از رکود اقتصادی و کند شدن فرایند تولید باید بخش دولتی شرایط لازم را فراهم نماید تا واحدهای تولیدی بتوانند از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل کارخانه آب معدنی واتا نیز در این نشست با اشاره به نقش تولید در توسعه و پیشرفت کشور گفت: نقش فوق‌العاده واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در شتاب دادن به پیشرفت کشور و نیز اشتغال بر هیچ کس پوشیده نیست بنابراین بخش دولتی موظف است مسئولیت خود را در قبال بخش خصوصی به نحو احسن انجام دهد.

سید ناصر رئیسی با انتقاد از حجم زیاد نقدینگی در جامعه افزود: حجم زیاد نقدینگی در وضعیت کنونی کشور منجر به تورم شده و سبب کاهش ارزش ارز داخلی می شود.

وی در این جلسه خواستار آزادسازی قیمت‌ها شد و تصریح کرد: برای ادامه دادن به تولید با حداکثر ظرفیت تولیدی، قیمت‌گذاری باید بر اساس فرآیند عرضه و تقاضا باشد و باید از قیمت‌گذاری دولتی خودداری کرد.

رئیس سابق اتاق اردبیل نیز در این جلسه ‌گریزی نیز به موضوع نیروی انسانی زد و بیان داشت: نیروی انسانی یکی از ارکان مهم در تولید می‌باشد و خواهان بها دادن بیشتر جنبه نیروی انسانی و استفاده شرکت‌ها از مدیریت علمی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت نابسامان صنعت استان اظهار داشت: اگر کمیسیون صنعت و معدن فعال باشد می‌توانیم مشکلات و پیشنهادهای خود را به راحتی به گوش مسئولان برسانیم.

شهرام بدری‌نژاد تورم را یکی از مشکلات اساسی خواند و تاکید کرد: اگر اقتصاد کشور به ثبات نرسد و تورم مهار نگردد وضعیت اسف‌باری گریبانگیر واحدهای تولیدی خواهد شد.   

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول