اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کلنگ‌زنی ایستگاه مرکزی راه‌آهن اردبیل

ایستگاه راه‌آهن اردبیل 9 ماهه احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان کلنگ احداث ایستگاه مرکزی راه‌آهن اردبیل در منطقه نیار این شهر به زمین زده شد.

ایستگاه راه‌آهن اردبیل 9 ماهه احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن اردبیل شروع شد به طوریکه براساس اعلام معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این پروژه در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع احداث می‌شود که ساختمان اصلی آن در فضای 16 هزار متر مربع احداث می‌‌شود.

صادقی تصریح کرد: علاوه بر ساختمان اصلی این مجموعه شامل نمازخانه، ساختمان‌های صنعتی و جنبی و سکو و سایه‌بان است که ساختمان اصلی در فضای شش هزار و 270 متر مربع در دو طبقه احداث می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه و ساختمان‌های صنعتی و جنبی آن در مجموع در فضای 16 هزار و 420 متر مربع احداث می‌شود که ساختمان نمازخانه در فضای یک‌هزار و 150 متر مربع، ساختمان‌های صنعتی و جنبی 9 هزار متر مربع و سکو و سایه‌بان در 9 هزار و 188 متر مربع احداث می‌شود.

این مسئول مشخصات سازه را نیز در ساختمان اصلی فلزی و سازه فضایی اعلام کرد و ادامه داد: ساختمان‌های صنعتی و جنبی از جنس فلزی و بتنی بوده و مدت زمان اجرای کامل پروژه نیز 18 ماه است.

مبلغ پیمان ایستگاه راه‌آهن اردبیل 327 میلیارد ریال است.

به گزارش فارس، از نکات قابل توجه کلنگ‌زنی این پروژه که به همت شرکت ساختمانی فزاینده به عنوان پیمانکار اجرا می‌شود حضور نیروهای متعدد پلیس در منطقه بود که به نظر می‌رسید به دلیل معارض داشتن زمین و احتمال درگیری و اختلاف در منطقه کلنگ‌زنی نیروی انتظامی با تمام توان در منطقه حاضر شده بود و از شرکت‌کنندگان به ویژه وزیر و استاندار در این مراسم محافظت می‌کرد.

این پروژه در حالی کلنگ‌زنی شد که فضای احداث شده به عنوان ایستگاه راه‌آهن اردبیل بیش از 10 کیلومتر از محدوده شهر خارج بوده و به نظر می‌رسد مردم در استفاده از این ایستگاه برای سوار و پیاده شدن از راه‌آهن به ویژه در فصل سرما با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول