اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد:

رسالت روحانیون حضور در عرصه‌های تأثیرگذار و شناخت آسیب‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد گفت: رسالت روحانیون و فعالان فرهنگی فراهم کردن زمینه مناسب برای تحقق افزایش نیکی‌ها، شناخت انسان از توانائی‌ها، حضور به ‌موقع در عرصه‌های تأثیرگذار و شناخت آسیب‌ها و دشمنان است.

رسالت روحانیون حضور در عرصه‌های تأثیرگذار و شناخت آسیب‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی صبح امروز در جمع روحانیون گناباد اظهار داشت: رسالت روحانیت و فعالان فرهنگی فراهم کردن زمینه و بستر مناسب برای تحقق افزایش خیرات و نیکوئی‌ها، شناخت انسان از توانائی‌ها، حضور به‌ موقع در عرصه‌های تأثیرگذار و شناخت آسیب‌ها و دشمنان است.

وی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) گفت: تمام دانش‌ها را می‌توان در چهار دانش اصلی خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی جستجو کرد.

رحمانی تصریح کرد: روحانیون و مبلغان پیام رسانانی هستند که پیام الهی، سیره و سنت رهبران دینی و فرهنگ و معارف اسلامی را به مردم می‌رسانند.

وی افزود: مبلغان باید با انگیزه دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و ایمان به کار وارد میدان تبلیغ شوند.

وی ادامه داد: داشتن اخلاق حسنه و رفتار خوب در برخورد با مردم، تواضع و فروتنی درمقابل اقشار مختلف و ثبات کاری در امور فرهنگی و پرهیز از ناتمام گذاشتن برنامه‌ها به‌ویژه احکام از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مبلغ خوب و موفق است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد تصریح کرد: حضور مداوم و مستمر روحانیون مستقر و هجرت در روستاها و مناطق تبلیغی فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی‌های دینی و عمومی جامعه است.

وی افزود: شناسایی نخبگان، عدم قبول مسئولیت اجرایی در مناطق تبلیغی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار برای حل آن، استفاده از ظرفیت و توان هیئت و مساجد برای برگزاری مناسبت‌ها، حضور فعال در مدارس و در بین نسل جوان، تشکیل شورای فرهنگی روستا و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی می‌تواند موفقیت یک روحانی را دوچندان کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد گفت: اولویت اصلی روحانیون مستقر و هجرت پیگیری فعالیت‌های مرتبط با وظایف آنان در حوزه مسائل دینی و مذهبی به‌ویژه توجه ویژه به بحث برگزاری آموزه‌های احکام، قرآن و مهارت‌های زندگی است.

رحمانی بیان داشت: برگزاری جلسات محفل انس با قرآن و محور قرار دادن قران در فعالیت‌ها، تلاش برای حفظ قرآن، برگزاری دوره‌های آموزش احکام و عقاید اسلامی، صحت قرائت نماز و برگزاری مناسبت‌های مذهبی از مهم‌ترین فعالیت‌های روحانیون مستقر و هجرت در روستاها است.

رحمانی با اشاره به حضور مستمر و شبانه‌روزی روحانیون مستقر و هجرت در روستاها گفت: این حضور 24 ساعته در روستاها فرصتی مهمی برای برنامه‌ریزی مطلوب برای فعالیت‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول