اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارشد نظامی ارتش در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری:

خودکفایی ارتش در علوم نظامی / تهدیدهای دشمنان چیزی جز رجزخوانی نیست

خبرگزاری فارس: ارشد نظامی ارتش در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش علوم نظامی به خودکفایی کامل رسیده و نیز در همه علوم نظامی بر گرفته از دفاع مقدس و تهدیدات، به روز هستیم.

خودکفایی ارتش در علوم نظامی / تهدیدهای دشمنان چیزی جز رجزخوانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان امیر سرتیپ امیر نظام اکبری ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به گذشته‌ای از روند جنگ ایران و عراق و وضعیت نظامی کشور ایران اظهار کرد: آن زمان عراق با پشتوانه سایر کشورها خود را تجهیز و با این استراتژی وارد جنگ با ایران شد.

وی با بیان اینکه عراق قصد داشت مرزهای شرق و غربی ایران را به هم وصل کند، افزود: دشمنان می‌دانستند که ایران اکنون در وضعیت مناسبی از نظر تجهیز نیروهای مسلح نیست، چرا که ارتش ایران وضعیت به هم ریخته، سپاه در اول راه و بسیج تازه تشکیل شده بود.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آن زمان بهترین موقع حمله نظامی به ایران و تصرف خاک بود و عراق در نظر خود داشت که ایران را یک هفته‌ای می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایران در فاصله بین یک ساله از سال 59 تا 60 به خاک کشور ایران پیشروی و ایران چندین عملیات آفندی و پدافندی علیه عراق بر اساس تثبیت دشمن انجام داد.

‌نظام‌اکبری گفت: ایران در جنگ با عراق دشمن را در همان سال نخست شکست داد چرا که بر اساس عرف نظامی اگر کشوری استراتژیک کشوری را بتواند بشکند، آن را شکست داده است و ایران با عراق چنین کاری کرد.

وی ادامه داد: رژیم بعث عراق که قصد گرفتن ایران را در کمتر از یک هفته داشت فقط توانست در مدت یک سال یک درصد از خاک ایران را به تصرف خود در‌آورد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: صدام در ابتدا 15 هزار کیلومتر از خاک ایران را اشغال کرده بود و بعد از مهرماه سال 60، با عملیات‌های طریق‌القدس، بیت‌المقدس و ثامن‌الائمه(ع)، ایران در مدت 9 ماه، 12 هزار کیلومتر از خاک کشور را آزاد کرد.

وی با بیان اینکه عراق و سایر کشورهای حامی اعلام کردند که حاضر به پایان جنگ هستند، افزود: ایران این پیشنهاد را نپذیرفت چرا که هنوز 3 هزار کیلومتر از خاک ایران در تصرف ‌عراق و وی ‌در‌صدد بازسازی ارتش این کشور بود.

‌نظام‌اکبری به وضعیت موجود نیروهای ارتش و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ما هیچ وقت به وضعیت موجود راضی نبوده برای همین نیروی‌های انسانی خود را مرتب تقویت و تخصصی می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ارتش در سه بخش علوم نظامی، تجهیزات و نیروی انسانی، تصریح کرد: در بخش علوم نظامی به خودکفایی کامل رسیده و نیز در همه علوم نظامی برگرفته از دفاع مقدس و تهدیدات به روز هستیم.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در بخش تجهیزات ما سالی نیست که تجهیزات خود را جدید‌تر، بهینه و به روز نکنیم.

‌نظام‌اکبری با اشاره به اینکه برخی از تجهیزات نظامی غیر‌ایرانی اما کارایی خوبی دارند، گفت: برخی از این تجهیزات نیاز به بازسازی دارند که توسط  نیروی انسانی داخلی چنان مورد تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرد که کشور سازنده از توانایی آن عاجز است.

وی از اعلام آمادگی نیروهای نظامی ایران برای مقابله با هر تهدید دشمن خبر داد و تصریح کرد: با تمام توان حاضر به مقابله با دشمن هستیم.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری با تاکید به اینکه ما خودمان را فدایی رهبر معظم انقلاب می‌دانیم، افزود: آمادگی نیروهای مسلح و ارتش آنقدر زیاد است که سایر کشورهایی که نیت شوم و قصد حمله دارند وقتی آمادگی رزمی نیروهای مسح ایران را می‌بینند، جر‌ات حمله نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: ما از حمایت مردمی برخورداریم و همه صحبت‌های دشمنان چیزی جزء رجزخوانی نیست.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول