اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

دشمنان در اندیشه راه‌اندازی جنگ صلیبی دیگر هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان، هدف دشمنان و هتاکان از اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) را راه‌اندازی جنگ صلیبی دیگر قلمداد کرد.

دشمنان در اندیشه راه‌اندازی جنگ صلیبی دیگر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با محکوم کردن اقدام هتاکانه اخیر اظهار داشت: هدفی که طراحان این پروژه شوم دنبال می‌کنند راه‌اندازی جنگ مذهبی میان امت اسلامی و پیروان سایر انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه همه انبیای الهی از نظر شریعت اسلام محترم هستند بیان داشت: همان گونه که در قرآن مشاهده می‌کنیم ماجرای حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و سایر فرستادگان الهی آورده شده و از آنان به نیکی و احترام یاد شده است.

امام جمعه کاشان جریان صهیونیسم در غرب و آمریکا را متولی اصلی اینگونه اقدامات دانست و خطاب به رهبران و عقلای اهل کتاب گفت: به شما توصیه می‌کنیم خودتان جلوی این گستاخی‌ها را گرفته و نگذارید توطئه‌های صهیونیست‌ها موجب بروز دشمنی میان ادیان آسمانی شود.

نمازی در ادامه با اذعان به تأثیر تحریم‌ها در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، و تجارت و سایر بخش‌ها تصریح کرد: اما بخشی از مشکلات موجود ناشی از علت‌هایی چون عدم انسجام در تصمیم‌گیری، عدم وحدت رویه در مقابله با تهدیدات، سوءاستفاده برخی در داخل کشور و همچنین برخی فضاسازی‌‌ها، جوسازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها است.

وی با تقدیر از تلاش‌های تیم اقتصادی دولت برای کنترل شرایط موجود بر مطالبه مستمر مقام معظم رهبری از مسئولان برای رفع نیازها و مشکلات مردم تأکید کرد.

نمازی سپس به بیان پیشنهادی برای بهبود شرایط اقتصادی موجود در کشور پرداخت و گفت: با برگزار کردن جلسه‌ای مشترک با حضور ریاست، هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی و همچنین کارشناسان و مسئولان اقتصادی هیئت دولت و نیز کارشناسان اقتصادی دانشگاه‌ها و اصناف می‌توان بسیاری از عوامل و علل مشکلات را ریشه‌یابی و برای رفع آن راهکار ارائه کرد.

خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری آئین سنتی مذهبی قالیشویان ابراز داشت: تقاضای مردم خطه کاشان از امام محمد باقر(ع) برای تعیین نماینده‌ای از جانب خود برای آنها و همچنین دفاع اهالی این منطقه در سال 116 هجری تا پای جان از فرستاده امام معصوم(ع)، نشانه ولایت‌مداری مردم این خطه و نیز پیشکسوت بودن آنها در ارادت و عشق به مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است.

نمازی در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با تجلیل از تلاش‌های شبانه‌روزی سبزپوشان کشور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار ملی باید به گونه‌ای عمل کند که عناصر فاسد و ماجراجو به واسطه ابهت آن جرأت ارتکاب جرم را نداشته باشند.

وی همچنین با اشاره به 17 مهرماه روز جهانی کودک، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه پزشکی در ارتقای وضعیت سلامت این قشر در کشور، خواستار توجه بیشتر پزشکان و پرستاران به امر سلامت به خصوص در مورد نونهالان و نوزادان شد.

عضو خبرگان رهبری در پایان به دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر جوان با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و از تسلیم نشدن ملت ایران در برابر فشارها، جایگاه مستقل ایران اسلامی علت اصلی دشمنی استکبار با ملت ایران، لزوم کند نشدن حرکت پرشتاب علمی در کشور، روحیه نشاط و احساس مسئولیت جوانان نخبه نسبت به آینده کشور به عنوان فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی، اصل قرار گرفتن و تقویت درون‌زایی و درون‌جوشی علمی به عنوان برخی از فرازهای بیانات معظم‌له در این دیدار نام برد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول