اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح پالایشگاه آب در آستانه تصویب در مجلس است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از رونق‌بخشی به بخش کشاورزی با اجرای طرح پالایشگاه آب خبر داد و گفت: طرح پالایشگاه آب در آستانه تصویب در مجلس است.

طرح پالایشگاه آب در آستانه تصویب در مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی ظهر امروز در جمع مدیران و مسئولان دامپزشکی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روز دامپزشکی اظهار داشت: طرح پالایشگاه آب از سوی کمیسیون کشاورزی به مجلس ارائه شده که به محض تصویب در مجلس وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح پالایشگاه آب شاهد رونق بخش کشاورزی و بالا رفتن بهره‌وری آب در بخش کشاورزی خواهیم بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به طرح پروژه حفاظت از خاک در مجلس گفت: طرح حفاظت از خاک در مجلس شورای اسلامی مطرح و در شرف تصویب است که تصویب این طرح تضمین سلامت محصولات تولیدی بخش کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

رجایی با اشاره به اهمیت خاک خاطر نشان کرد: حفاظت از خاک در بخش کشاورزی از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است چرا که این عنصر از مؤثرترین عناصر برای تولید با کیفیت محصولات سالم غذایی است.

وی با بیان اینکه استفاده درست از ظرفیت‌های بخش کشاورزی موجب پیشرفت کشاورزی خواهد شد ادامه داد: در حال حاضر 34 میلیون هکتار از اراضی بیابانی کشور از ظرفیت لازم برای کشت برخوردارند که استفاده صحیح و درست از این ظرفیت نیازمند برنامه‌ریزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم به کارگیری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بهره‌وری از اراضی بیابانی تاکید کرد و ادامه داد: اراضی بیابانی فرصت بسیار مناسبی برای کشت محصولات غذایی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌توان از این فرصت نهایت بهره را برد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز گفت: دامپزشکی در تامین امنیت و سلامت غذایی نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

سید سعید حسینی افزود: در حال حاضر مجموعه دامپزشکی با وظایف متعددی که بر عهده دارد به خوبی توانسته است سلامت محصولات غذایی را تضمین کرده و غذایی سالم را در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی تصریح کرد: طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های دامی از اولویت‌های اصلی و اساسی سال جاری دامپزشکی بود که در این راستا تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

به گفته وی طرح برچسب‌گذاری گوشت قرمز به عنوان شناسنامه محصول تولیدی نیز از دیگر اقدامات دامپزشکی استان مرکزی در راستای اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های دامی است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول