اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دامپزشکی گناباد:

بخش عمده‌ای از خدمات دامپزشکی گناباد به بخش خصوصی واگذار شد

خبرگزاری فارس: مسئول دامپزشکی گناباد گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی بخش عمده‌ای از خدمات دامپزشکی در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شده است.

بخش عمده‌ای از خدمات دامپزشکی گناباد به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، رضا طیبی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران دامپزشکی گناباد که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری و همفکری سازمان دامپزشکی و در راستای اصل 44 قانون اساسی بخش عمده‌ای از خدمات دامپزشکی در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در بخش پیشگیری، واکسیناسیون و مایه‌کوبی در طیور خدمات به صورت 100 درصد توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

طیبی ادامه داد: در شهرستان با فراهم آوردن زمینه توسعه بخش خصوصی در امور دام، تعداد 10 دکتر دامپزشکی، 9 کاردان و کارشناس دامپزشکی، 2 کلینیک تمام وقت و 3 نیمه وقت و دو داروخانه در حال فعالیت هستند.

طیبی ادامه داد: با توجه به گستره دام و طیور در شهرستان زمینه اشتغال تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در این شهرستان فراهم شده است.

یک پرورش دهنده طیور نیز در ادامه از حذف سهم بیمه دولت در بخش پروش مرغ‌های تخمی و غیرتخمی انتقاد کرد و گفت: این امر سبب افزایش هزینه‌ها و در نهایت کاهش تولید و پائین آمدن قدرت خرید مردم می‌شود.

محمدرضا شریفی افزود: واکسن‌هایی که در بازار توزیع می‌شوند اثرات درمانی لازم را ندارد و از طرف دیگر تامین آن نیاز به هزینه‌های گزاف دارد بنابراین باید برای تامین و توزیع مناسب داروها و واکسن‌ها چاره‌اندیشی مناسبی صورت گیرد در غیر این صورت بهداشت عمومی با چالش‌هایی مواجه می‌شود.

وی عنوان کرد: عدم مدیریت واحد در بخش تولید و توزیع مشکلاتی را برای مصرف کننده و تولید کننده به همراه داشته است که نمونه آن گرانی بیش از حد قیمت گوشت و مرغ در تیرماه گذشته بوده است و در صورت ادامه آن در دو ماه آینده نیز این امر تکرار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول