اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تجارت خارجی کردستان خبر داد

رشد 2 برابری ترانزیت کالا از مرز باشماق مریوان

خبرگزاری فارس: معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به رشد 15 درصدی صادرات کالا در کردستان، گفت: در سال جاری ترانزیت از مرز باشماق مریوان دو برابر شده است.

رشد 2 برابری ترانزیت کالا از مرز باشماق مریوان
محمد پورنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به ایجاد هماهنگی‌های لازم و افزایش برنامه‌های حمایتی از تجار و بازرگانان در سال جاری میزان صادرات کالا در استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود که این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: در سال جاری در مجموع 241 هزار و 167 تن کالا به ارزش 809 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کردستان صادر شده است که بخش زیادی از این صادرات به کشور عراق بوده است.
معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سیمان، کاشی، محصولات پلاستیکی، صنایع دستی، مواد غذایی، میوه و سبزیجات به همراه سنگ‌های معدنی از مهم‌ترین صادرات استان کردستان به کشور عراق در سال جاری بوده است.
پورنگ در خصوص وضعیت ترانزیت خارجی در سال جاری در استان کردستان، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 698 هزار و 350 تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 680 میلیون دلار ترانزیت خارجی در استان کردستان انجام شده است که از نظر مقایسه با مدت مشابه سال قبل این میزان دو برابر شده است.
وی افزود: پیگیری سند راهبردی ملی توسعه صادرات، اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های پشتیبان صادرات، برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق، اعزام هیئت بازرگانی تجاری به کشور ترکیه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در عرصه تجارت خارجی است.
استان کردستان با داشتن 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود سه بازارچه و یک مرز رسمی نقش مهمی در توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی به خارج از کشور دارد.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول